21 joulukuuta 2016

Kookosöljy talvi-ihon hoidossa

Tuskastelin pari viikkoa sitten takaperin Snapchatin puolella (@mirette666) kuivaa talvi-ihoani ja kyselin vinkkejä kosteuttavaan kasvovoiteeseen. Minulla on tällä hetkellä  LV:n perus hajusteeton yövoide sekä päivävoide käytössä, mutta niidenkään kosteutustaso ei ole ollut riittävä tähän talveen. 

Sain jokatapauksessa paljon hyviä ehdotuksia, mutta päätin ensimmäisenä ottaa kokeiluun kookosöljyn. Kaverini toikin minulle yksi ilta pienen purnukan hänen kookosöljyään - vaikkakin tajusin myöhemmin että minulta itseltäkin löytyy iso Puhdistamolta saatu purnukka jota olen käyttänyt lähinnä aamukahvissani.


Kookosöljy on todentotta tehnytkin tosi hyvää minun iholle. Olen levittänyt sitä aina kasvojen puhdistamisen jälkeen ja se on löytänyt paikkansa yöpöydältä (kuulostaapa pervolta).
Lähinnä nyt vaan mietin, että voiko tätäkin käyttää liikaa? Nyt 2 viikkoa aktiivisen käytön jälkeen tuntuu että kasvoni kaipaisivat taas jotain tuhdimpaa tavaraa (esim tummelia, mitä toinen ystävä ehdotti)... vai pitäisikö tätäkin käyttää vaan silloin tällöin? 

Vinkkejä kuivan talvi-ihon pelastajaksi saa jakaa!

2 kommenttia:

Essi kirjoitti...

Kookosöljy (ja öljyt yleensäkin) on kyllä aika hyvä ihonhoidossa, mutta ehkä sun iho vaan kaipaa kunnon syväkosteutusta. Kannattaa miettiä myös muita ihonhoitorutiineja kuin rasvausta ihon ollessa kuiva. Käytätkö esim. kasvovettä tai seerumia? Pesetkö kasvot myös aamuisin vedellä? Onko kasvojenpuhdistusaine liian pesevä (kiristääkö ihoa pesun jälkeen)?

Mulla on pintakuiva iho tykänny siitä, että oon vaihtanu aamuisen pesemisen vaan kasvovedellä pyyhkimiseen, käyttäny kasvovettä lähes lotraten, lisänny kosteuttavan seerumin ihonhoitoon ja ennen kosteusvoidetta laittanu kasvoille pari tippaa öljyä (iltasin enemmän).

Kannattaa kans lukea tää, ellei oo jo tuttua asiaa: http://katjakokko.com/tarkeaa-asiaa-kasvojen-puhdistamisesta. Itellä ainaki mullistu ihonhoito lähes täysin ton jälkeen :D

Toivottavasti löydäy jonkun ratkaisun ihon kuivuuteen! :)

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on muuten semmonen tympee iho joka ympärivuoden öljyyntyy mutta talvella siihen tulee älyttömästi kuivia kohtia. Käytin kookosöljyä muutaman viikon, jonka jälkeen mun koko kasvoihin tuli näppylöitä, jotka ei ollu finnejä. En tiiä mitä ne oli:D.
Oonkin siirtyny ite siihen että talvisin käytän kerran viikossa kookosöljyä yön yli ja sit muuten semmosta sinisessä metallipurkissa olevaa niveaa:)Päivisin sitte sitä valkosessa tuubissa olevaa niveaa ja sen alle laitan öljyn ja seerumin, ne on toiminu tosi hyvin!