19 elokuuta 2013

BLONG teippihiuspidennys by IdHAIR

Tosiaan lauantaina yritin vähän vihjailla teille tästä postauksesta, mutta ilmeisesti mun muikeat hymyilyt ei tuottanut haluttua tulosta :D Hilpeilyn virallisena syynä oli siis oikeasti uudet ihanat pitkät hiukseni, jotka kävin noin viikko sitten takaperin laittamassa IdHAIRI:ssa kouluttajan Heidi Alastalon toimesta. 

IdHAIR sijaitsi Fredrikin kadulla, jonne mun puhelimen navigaattori ohjasi taas vaihteeksi väärin (syytän aina puhelinta). Pää toisena jalkana juoksinkin siis pitkin Kamppia ja yritin etsiä Idhairin sijaintia. Kun lopulta pääsin paikalle n. kymmenen minuuttia myöhässä, naama oli kirkkaanpunainen ja valuin hikeä. Nice. Olin myös saanut alkuinfoksi sen, että paikalle pitäisi saapua pestyillä puhtailla hiuksia - ilman hoitoainetta. Ilman hoitoainetta - minun hiukseni? "Hehhehehe :o", kyllä kaikki luonnonkiharat omaavat tietävät varmaan mistä puhun. No jokatapauksessa, ymmärrätte varmaan, että kaikki tuo hätäily ja juoksentelu+ hiukset räjähtäneenä, näytin aikalailla jokaisen kampaajan painajaiselta. 

Ensimmäisenä keskusteltiin Heidin kanssa erilaisista pidennystekniikoista: teippi, sinetit, microring,  lettipidennys, swift hair jne. Heidi oli sitä mieltä, että teipit sopisivat hiuksiini parhaiten, joten ne me sitten laitettiin. Lisätietoa BLONG hiustenpidennyksistä voitte lukea täältä. 

Olin oikeasti pelännyt koko ajan ennen paikalle saapumista, että minun hiuksiini ei pysty laittamaan mitään, koska ne ovat niin huonossa kunnossa. Olin jo aikalailla valmistunutkin siihen, että lähden yhtä harakanpelättimennäköisenä kotiin, kuin tulinkin. Heidi sanoi, että hiukseni ovat aika paksut ja huonossa kunnossa ja hän vähän aluksi epäröi, mutta onneksi sitten suostui hiukset laittamaan :)
BLONG pidennystuotteet ovat valmistettu tarkkaan valitusta 100% remy aitohiuksesta. Hiusten kasvusuunta on jätetty valmistusvaiheessa oikein päin, jolloin hius käyttäytyy kuten oma, elävä hius. Takkuuntuminen ja kihartuminen on näin minimoitu.   BLONG:in pidennykset ovat vain ammattikäyttöön, eli näitä ei saa tilattua mistään. Värivalikoimaa löytyy, kuten kuvista voitte huomata. 
Hiuksiini laitettiin 45 cm pituista BLONG Tapehairia sävyssä 25/30, joka on 100% remy aitohiusta. Teippihius oli siis jo valmiiksi kaksivärinen, mikä sopi minulle vallan mainiosti. Ja olin oikeasti todella yllättynyt että oikea sävy löytyi noinkin helposti. 
TapeHairin hiustenpidennyksen etu on sen mukavuus ja luonnollisuus. pidennysten huoltoväli on noin 2kk riippuen omien hiusten kasvunopeudesta. Huollossa hiukset voidaan kiinnittää uudelleen, joten uusia hiuksia ei tarvitse hankkia jokaisella kerralla uudelleen.  
Minun hiuksiini laitettiin vähän paksumpaa teippiä takatukkaani, koska luonnonkihara tukka vaatii enemmän käsittelyä. Näitä laitetaan kuulemma yleensä näyttelijöille ja laulajille :P

Heidi puhdisti teippikohdat alkoholiliuoksella, ennen kuin laittoi viralliset teipit paikalleen. Yleensä tehtaalta jää kuitenkin jotain pieniä jäämiä, mitkä on hyvä ottaa pois. 

Sen jälkeen vain teippi paikoilleen. 
TapeHair -pidennyksessä 90cm pitkästä nauhasta leikataan sopivan kokoisia, 4-10cm pituisia osioita aina pareittain. Kaksi teippihiusosiota kiinnitetään teipillä yhteen siten, että sopiva määrä omia hiuksia jää niiden väliin.  
Sitten ne viralliset ennen/jälkeen kuvat. Näette varmaan "Ennen"-kuvasta, miksi olin aika surullinen tuosta omasta tukastani. Aivan JÄRKYTTÄVÄ. Mutta tollainen reuhka se on ilman laittamista. 

Värit oli minun mielestä ihan täydellinen, eikä näytä yhtään erottuvan! Ainut mikä erottuu.. on tuo omien hiusteni kunto. Mutta huomioikaa, että hiuksia ei vielä tässä vaiheessa ollut laitettu mitenkään. 
Minun päähäni meni 2 pakettia, vaikka Heidi oli varannut varmuuden vuoksi 3 pakettia.  Yleensä tämmöinen määrä tukkaa maksaa n. 500e. Itse sain tämän veloituksetta.  Hiusten huolto, joka sisältää poistamisen ja uudellen laiton, maksaa n. 50-80e/h riippuen paikasta. Suositeltavaa olisi kuitenkin, että poistaminen tehdään kampaajalla. 
Räpsin myös muutaman kuvan IDHairin tiloista, jossa myynnissä on paljon erilaisia kampaamotuotteita. 
Nämä Moroccanoil-tuotteet taisivat viedä myös minut mennessään. Heidi nimittäin antoi minun nuuhkutella Moroccanoilin kiharavoidetta, minkä tuoksu aluksi tuntui todella vieraalta.  Kun pääsin kotiin, hiukseni tuoksuivat vielä yhtä jännälle. Ensimmäisen suihkun jälkeen... aloin kaipaamaan tuoksua. :D Ihme tuote. Sain mukaani onneksi pienen Moroccanoil-näytteen, jota voin tuoksutella aina hädän iskiessä.  
Tässä vielä kuva sen jälkeen, kun olin päässyt kotiin IdHAIR:ilta ja laittanut hiukseni (suoristanut omaa pörröä pois). Aika kiva, eikö? :)
Itse olen ollut niin onnellinen koko edellisen viikon pitkistä hiuksistani, että en halua ikinä päästä eroon näistä. Toki nämä vaativat enemmän hoitamista ja laittamista, mutta on se kyllä sen arvoista. Minulla on paljon itsevarmempi ja nätimpi olo. Tykkään! Suuren suuri kiitos siis IdHAIR:ille ja Heidille, joka suostui tekemään taikoja tähän harakanpelättimeen. 

Tuliko teille jotain kysyttävää? :)

IdHAIR-myymälä Helsinki 
Fredrikinkatu 63 00100 Helsinki 
p. 010 279 9010 
Avoinna ma-pe 8-18, la 10-15  

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

mitä kautta sait tän veloituksetta?
ite haaveilen kans pidennyksistä mut ei tällä opiselijabudjetilla :(

Henna J kirjoitti...

Aivan ihanat!!! :) mä oon itte ollut nyt viikon ilman teippei ja omat on kyllä ihan kamalat! :D saispa ittekin veloituksetta tälläset kunnolliset pidennykset, noi dreamhairin ym. ei kuitenkaan oo niin hyviä ku ammattikäyttöön tarkoitetut :/
Noi värit on kyllä niiiiin passelit sulle <3

Henna J kirjoitti...

Aivan ihanat!!! :) mä oon itte ollut nyt viikon ilman teippei ja omat on kyllä ihan kamalat! :D saispa ittekin veloituksetta tälläset kunnolliset pidennykset, noi dreamhairin ym. ei kuitenkaan oo niin hyviä ku ammattikäyttöön tarkoitetut :/
Noi värit on kyllä niiiiin passelit sulle <3

Anonyymi kirjoitti...

Upeat!