13 huhtikuuta 2012

Uusi takki & menopeli

Kevät tulee ja banjot soi. Okei, ei ole ollut kovin kevät-fiilis. Ilmankin on ollut aivan surkea. Olen ollut koko tämän viikon talvilomalla Lohjalla ja tänään valuin vihdoin takaisin kotiin. Ensi viikolla paluu taas arkeen, ihanaa! Tyyne on riehunut äitin saksanseisojan kanssa joka päivä ihan hulluna. Olen herännyt ensin siihen että joku kävelee minun pääni päällä ja nuuskuttelee ja sen jälkeen kaksi koiraa ryntää minun sänkyni/kumipatjan yli rymisten hirveä rähinä päällä. Yritä siinä sitten unenpöpperössä aamu seitsemältä pitää koirat jollain tavalla sovussa ettei leikit mene liian rajuksi.Nasukin huokaa helpoituksesta kuin Tyyne ei ole enää siellä, hahaha.

Jouduin myös yksi yö herätä kolmen aikaan siihen että takapuoleni kosketti maata. kumipatjassa.on.reikä. &%#!!. Onneksi saatiin se sitten seuraavana päivänä paikattua. Tyyne oli saanut "pienen" hepulin sen päällä aikaisemmin illalla.

Lomani aikana kävin pyörähtämässä pari kertaa myös tsekkaamassa Lohjan kauppatarjonnat äiskän kanssa. En lopulta voinut vastustaa alla olevaa takkia, joka on Seppälästä. Se oli kyllä vähän liian kallis tuommoisesta, 59,90€ :-( mutta nyt on ainakin uusi kevättakki viime syksyisen hupullisen nahkatakin kaveriksi.
"Otetaan meistä yhteiskuva" Tyyne: x__x
Pääsin myös tänään valitsemaan itselleni kevääksi uuden menopelin ja valintani kohdistui lopulta tähän 
Olisin saanut sen himoitsemani Jopon, mutta sitten aloin pohtimaan käytännöllisyttä. Tuo on mummopyörä, mutta siinä on sentään kolme vaihdetta. Jopossa 1 (Tiedän että niitä saa myös 3-vaihteisina, mutta silloin muuttuu myös runko). Pyörän käyttötarkoitus on kuitenkin työmatkat, ja työmatkat on yhtä kuin mäkiä, ja mäet on yhtä kuin tuskaaaaaaa.... ja loppujen lopuksi on ihan sama onko siinä 3, 7 tai 24 vaihdetta - yhtä hitaasti ja tuskallisesti minä kuitenkin ne mäet ylös pääsen (tai talutan). Kotiin pyöräni saan varmaankin ensi viikolla. Siihen laitetaan vielä kunnon lukko ja taakse kori (oma pyyntö). Iiih, kivaa kivaa kivaa :)

PS. Ostin mös kypärän.
PPS. Pyörän kyljessä lukee "Black shadow" x)

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Se ei ole kylläkään yhtään sama, onko 3 vai 21 vaihdetta.. :) Ulkovaihteisissa pyörissä on pieni resistanssi = kevyt polkea.

Mira kirjoitti...

Ihana takki, IHANA pyörä ja goodness gracious - IHAAAANA Mire!! <3 <3 <3

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: No lähinnä viittasin tuohon siinä mielessä että mulla on niin surkea läskikunto tällä hetkellä että se on sama mikä vaihde kun silti tekee yhtä tiukkaa :D
Mulla oli vaihtoehtona yks hybridi jossa oli se 24 vaihdetta, mutta eipä se oo oikeen mun juttu.. kun en ole urheilija XD (vitsi).

Mira: hihii, hih :) Ja ihana Isi kun osti sen mulle :) <3

janni kirjoitti...

mä en ainakaan ole (vielä) kaivannut Jopooni vaihteita! hyvin oon pärjännyt ilmankin ;D ei oo ees tiukkaa tehny. no, ehkä se on eri tuollaisessa perus kaupunkiajossa :)

Mirette kirjoitti...

Janni: Niin tota mä pitkään vatvoinkin, että tarviiko olla vai ei... ja jos tarvii niin montako. Olin ihan paniikissa kun en osannut päättää. Lopulta totesin että mummiska voittaa.

loinen kirjoitti...

Mulla on yksivaihteinen vanha jopon rämä ja sillä on kevyempi ja sujuvampi polkea kun mun toisella 7 vaihteisella :D

Sara kirjoitti...

Mä oon miettinyt kanssa että ostaisin kypärän. Ehkä nyt kun kaivaa pyörän varastosta taas käyttöön, voisi tosissaan ostaa sen kypärän. Se kun on aika halpa henkivakuutus :)