21 huhtikuuta 2012

Helppo herkku

Saloreissulla pääsin maistamaan ihan hullunhyvää ruokaa, nimittäin pestokanaa/kanaa pestolla. Jäin tuohon herkkuun täysin koukkuun ja olen tehnyt sitä nyt tällä viikolla jo kaksi kertaa... Minulla on yleisesti vähän paha tapa jämähtää aina samoihin ruokiin jos koen ne hyviksi (nimimerkillä kannattaa testata Felixin uudet pakastepastat & kokkikartanon lohikeitto, olen syönyt niitä töissä vuorotellen joka päivä). 

Tähän herkkuun ohje on hyvin yksinkertainen. Tarvitset vain purkin pestoa, marinoimattomia kanafileitä (minulla 4), punasipulia ja mausteita (suolaa & pippuria). 
Oho, ehdin jo tyhjentämään purkin kanojen päälle. Rainbow ja on hyväääää! Kannattaa myös kokeilla uusien pottujen kanssa, om nom nom.
Punasipulia oman maun mukaan. Jos ei tykkää, ei tarvitse laittaa.
Ensin fileet paistoastiaan, sitten vähän suolaa ja pippuria (pestossa on jo itsessään suolaa), sitten pesto päälle ja vähän heiluttelua ja pyörittelyä. Kannattaa antaa marinoitua about 30min.
Sipulit sekaan ja taas vähän mylläystä.
Salaattia & riisiä kylkeen (mozzarella salaatti toimii parhaiten, itsellä oli vain fetaa).
 .... Ja ei muuta kuin syömään! NAM. Lopputulos nyt ei näytä taaskaan kovin herkulliselta.. mutta yritin. En käsitä miten jotkut bloggaajat onnistuvat saamaan pelkän tomaatin näyttämään niin herkulliselta kun taas itselläni esteettisyys näissä kuvissa on aina ihan pielessä.

Normaalisti syön aina täysjyvä riisiä mutta eilen perjantain kunniaksi käytin jotain "Lilluta pussi"-Uncle benssiä. Tämä herkku toimii myös varmasti jopa ilman riisiä.:-)

Loppuun vielä kuva T:stä joka odottaa selkeästi omaa annostaan. 

3 kommenttia:

Christina kirjoitti...

Tyyne on vaan niin paras <3 Tosin kyllä mäkin tuollaista herkkua ihan mielelläni pöydän ääressä odottelisin! ;)

Mirette kirjoitti...

Christina: Hahaha, se on kyl niin symppis. Ja mun mielestä on ihana että jopa mun kaverit kommentoi Tyynen kuviin facebookissa "mulla on ikävä Tyyneä" kun ne on nähnyt sen kerran x)

Mimosa kirjoitti...

Haha ihana Tyyne taas! :--D

Mulla on vieläkin vähän pestoöverit, mutta ei onneks niin pahat kuin ennen. Tuli nimittäin syötyä joskus aikoinaan tota vihreää ja punaista pestoa monta kertaa viikossa ja sit en pystynyt muutamaan vuoteen syömään niitä ollenkaan.. hups! Tehtiin pestokanaa joskus viimevuoden puolella ja nyt vois pikkuhiljaa maistua taas uudelleen :-) Toi sun annos näyttää kyl herkulta!