24 lokakuuta 2011

Liukuvärjäystä

Bongasin Agnethan postauksesta liukuvärjätyt kynnet. Ajattelin että niiden tekeminen on varmaan jotain rakettitiedettä mutta pienoisen googlailujen jälkeen löysin ohjeet eräästä kynsiblogista liukuvärjäyksen tekemiseen.

Liukuvärjäystä varten tarvitset tietysti kynsilakkaa. Itse halusin kokeilla aluksi tämmöistä perinteistä lakkausta.. eli violetin/lilan erisävyjä + glitteriä.
Sitten tarvitset pienen palan sientä. Eli ihan perinteinen pesusieni palasiksi.  (Ja alla tietysti ohje vielä muistutuksena miten tämä homma menikään)
Aluksi lakataan kynsi kokonaisuudessaan haluamalla värillä, itse laitoin vaaleinta liilaa mitä itseltäni löytyy. 
Sitten sienen päälle tilkka astetta tummempaa väriä (kuvassa vasemmanpuolinen).
Sitten vaan töpötellään n. 3/4 kynnestä halutulla värillä. 
Annetaan kuivua (kuivuu tosi nopeasti) ja sitten töpötellään vielä astetta tummempaa lakkaa kärkiin.. minä töpöttelin vähän liikaa joten itse "liukuväri" vähän epäonnistui.
Ja päälle vielä lopuksi glitteri (tai päällyslakka). Ja Tataa! Tulipas rumat. Suosittelen kokeilemaan tätä pidemmillä kynsillä ja harjoittelun kanssa :-D Henkilökohtaisesti minusta näistä tuli ihan hienot, mutta kaikki jolle olen esitellyt näitä on pitänyt niitä sanomatta rumina. hah! Alla olevasta kuvasta vielä näkee että päällyslakka (tässä tapauksessa glitter) tekee ihmeitä, koska pinta ei enää näytä niin "röpelöltä" kuin tuputtelu-vaiheessa. :)

8 kommenttia:

Masa kirjoitti...

Ei noi ole rumat!! Tosi kivat mun mielestä (: Pitää heti kokeilla :D

Sara kirjoitti...

Mun mielestä noista tuli hienot :) Itekin on pitäny monta kertaa kokeilla liukuvärjäystä, mutta laiska kun olen :D Vaikka hulluna tykkään kuitenki lakata kynsiä ja koristella ja kaikkee.. Se kuivumisvaihe on varmaan se suurin syy, miksi aina skippaan lakkaamisen :D
Mulla kesti esim. 2 viikkoa lakata kynnet ihan normisti, ei mitään kommervenkkejä, vaan oranssia ja päälle hilelakkaa vähän. Monena iltana aattelin no jos mä nyt lakkaisin, mut aina se jäi, kun 'piti' tehdä jotain muuta :D

Joanna kirjoitti...

Bongasin itekin noi hiljattain jostain! :) Oliko supervaikeen tuntusta tehdä?

Mirette kirjoitti...

Masa: :D Joo kannattaa, ihan kivaa vaihtelua sitten kun pääsee jyvälle :)

Sara: Jee, paremmalta ne näyttäis kyllä pitkissä kynsissä jolloin se "liuku" erottuu paremmin, mutta mun mielestä ne on ihan hauskat tollee.. ja ei tossa niin kauaa mennyt.. Mulla kyllä aina iskee välillä kynsiboomi ja sitten se menee ohi yhtä nopeasti kuin on tullutkin.. :D

Joanna: Ei yhtään, siis paljon helpompi tehdä kuin esim konadien kanssa. Mä ekan kerran harjoittelin tvn ääressä ja tätä postausta varten tein sentään pöydällä.. helpompaa kun voi pitää lakkapullon semi auki koko ajan :D Nyt pitää vaan toivoa että kynnet kasvaa! :)

Dee kirjoitti...

Mun on pitäny kokeilla tota kans! Mun vesimarmorointikokeilut ja se SOTKU on vaan ehkä vähä liian hyvin muistissa vielä.. Mut tää vaikuttais vähän nopeemmalta ja iisimmältä kyl. Ehkä joku päivä!

Jetta kirjoitti...

Hienot! Jaksaispa itekkin kokeilla. :-)

Sara kirjoitti...

Mä olin ennen aina ihan samanlainen, että tuli yhtäkkiä kaamee lakkailubuumi ja sit lakkasin tylsästi vaan jollain lakalla ja sit taas meni ohi koko homma, ku ei jaksanu ees ottaa pois niitä lakkoja, vaan anto niiden vaan kulua vaikka olikin karseen näköset ! :D Nyt viimeset pari vuotta on ollu sellanen tasasen tappava tahti, että vähintään kerran kuussa oon lakkaillu kynsiä, eli on sekin aika harvoin :D Mut toki on ollu myös sellanen vaihe, että lakkasin joka päivä kynnet aina uudestaan! :)

Mii kirjoitti...

Just hienot! Pakko ehdottomasti kokeilla! Kiitti hyvästä ohjeesta ja selkeistä kuvista :)