22 syyskuuta 2011

Uudet tuulet

Kiirettä pitää tällä hetkellä! Muutama "mielenkiintoinen" updeitti minun elämääni:
  • Olen lopettanut työt vihdoin ja viimein videovuokraamossa. Jotkut eivät ehkä pysty käsittää miksi minulla on ollut niin negatiivinen suhtautuminen kyseistä työtä kohtaan. No, sanotaanko nyt vaikka aluksi se tärkein pointti: Kaupan alan tes? EI. Videovuokraamoissa noudatetaan video-alan työehtosopimusta, joka on päivitetty viimeksi vuonna 2006. Sen voi googlata (on myös entisen työpaikan kehotus - "googlatkaa"). Sieltä ette pysty tarkistamaan palkkataulukkoa mutta aloittavan myyjän palkka on alle 7€ ja perusmyyjän tittelillä vielä kahden vuoden jälkeenkin palkka pysyy alle kahdeksassa eurossa. Eli jos oikeasti haluat elättää itsesi videovuokraamon työntekijänä - se on aika epätodennäköistä. Koen kuitenkin että työskentely videovuokraamossa on oiva "aloitusduuni" kaikille juuri 18 vuotta täyttäneille kotona asuville opiskelijoille jotka haluavat hieman kokemusta myyjän työstä. Työ on helppoa ja yksinkertaista eikä vaadi hirveästi ponnisteluja. Eli ihan mukavaa muuten, mutta palkkaus on se suurin mätämuna.. Ja pitkäänhän tästä asiasta on keskusteltu joka puolella (Esim. Pamissa), mutta en itse ainakaan usko että palkka tulee hirveästi nousemaan tulevaisuudessa - koska videovuokraamobisnes on kuoleva bisnes. Kaiken saa jo netistä, eikä myyjiä tarvita, eikä se kannata. (Itse kyllä tykkään käydä videovuokraamoissa ja mielestäni niitä on hyvä olla olemassa). Ainut mihin pitäisi tehdä mittava muutos - on nimenomaan työehtoihin. Voisin kirjoittaa asiasta vaikka millä mitalla, mutta koen sen olevan hyvän maun vastaista. Ja jos jotain positiivista pitäisi sanoa, niin olen kuitenkin yli kolmen vuoden työurani aikana saanut mielettömän laajasti työkokemusta myyntialasta ja tietysti saanut aivan ihania ystäviä jotka varmasti pystyvät sellaisina vaikka työpaikka vaihtuukin. 
  • Me muutetaan Vantaan Kaivokselaan 1.10.2011 alkaen. Kyseessä on pieni kaksio: 39m2 ja vuokra 650e/kk + vesi (kysyisitte kuitenkin). Ollaan kuitenkin seuraava kuukausi ns. kahden asunnon loukussa, koska en uskaltanut irtisanoa meidän tämän hetkistä asuntoa ennen kuin olin 100% varma että uusi asunto on tiedossa. Eli nyt periaatteessa bloggailu jää vähemmälle koska suurin osa aika menee hoitaessa kaikkia tarvittavia juttuja ja pakkaillessa. Muutetaan varmaan lokakuun ekana tai toisena viikonloppuna.. katsoo nyt miten saa tuon pakkaamisen aloitettua.. vaikka periaatteessa mikään "kiire" muuton kanssa ei ole. 

    • Ja tosiaan syy miksi muutto tuli näinkin ajankohtaiseksi on, että minä olen saanut vihdoin oman alan töitä vakituisesti. Eli 19.9. Alkaen olen aloittanut City-lehdessä tuotannon-assistenttina. Työnkuvaani kuuluu pääosin taittaminen ja laadukkaiden "Mää oon Lohjalta"-vitsien laukominen. Ja olen oikeasti aivan mielettömän onnellinen tästä duunista vaikka en ole sitä pahemmin hehkutellutkaan. Eli jos joku käsitti että mun riemu uutta duunia kohtaan on se kassahomma, niin nöy, se oli vain semmoinen kokeilu tässä välissä. Se ei ehkä tullut rivien välistä niin selväksi kuin ajattelin. 
    • Mun läppärin näyttö meni rikki pari päivää sitten. En voi käsittää miten se voi olla mahdollista, mutta niin vain kävi. Laitoin sen illalla normaalisti kiinni ja aamulla kun käynnistin sen - työpöytä vain välähti silmien edessä ja sitten se simahti. Onneksi google auttoi ja pääsin ongelmasta jyvälle: todennäköisesti läppärin taustavalo mennyt rikki. Olin jo itkemässä verta koska HobbyHallin mukaan takuuta koneessa oli vain 1vuosi ja olin ostanut sen syyskuussa 2009, mutta jälleen google avuksi ja löysin fujitsun huoltosivun jossa serial numberin kautta sain selville että takuu onkin 2 vuotta ja se on mennyt 1kk sitten vanhaksi. No, soitto fujitsuun ja pientä rukoilua: saan korjauksen takuun piikkin. Eli vapaa-aikanani joka on viikonloppuisin ja arkisin 20.00 jälkeen kun olen kotona.. datailuun ei pahemmin ole mahdollisuutta vaikka meillä toinen kone onkin. 
    • Ostin superhienot Marimekon lehmälakanat itselleni synttärilahjaksi - tai siis sain synttärilahjaksi lahjakortin Marimekolle ja hieman rahaa ja tuhlasin ne saman tien uusiin "kevät juhliin". Jee!

    15 kommenttia:

    kinkkeli kirjoitti...

    vau mirette siistiä! onneksi olkoon työstä ja kämpästä, uudet tulee tekee varmasti hyvää :) ihanaaihanaaaaaa olen tosi onnellinen puolestasi (sairastako??) :D

    Heatley kirjoitti...

    Oooh! Oon niin iloinen siun puolesta ku sait uuden duunin ja pääsit Lohjalta pois :)

    Kunhan oot muuttanut niin sit tietty kämppäpostausta jne jne eiks ni?? :)

    sarkku kirjoitti...

    Eli siis pääosin JEE ! Onnee vakituisen työn ja uuen kämpän johdosta ! :3

    Norppis kirjoitti...

    Oman alan töitä! VAUTSI! Minusta tuo on aivan käsittämättömän siistiä!
    Minulle kanssa!! Ala on tosin eri, ja minun alaltani luulisi olevan helpompi saada töitä kun sinun, mutta eipä ole minulle hetunut ;( byhyy!

    Pitäisi vaan nimenomaan ottaa lopputili ja etimällä etsiä. Soitella. Ahdistella kaikkia ottamaan töihin.

    Mirette kirjoitti...

    Kinkkeli: Kiitoksia paljon :) Ja mun mielestä se on hyvä ominaisuus ihmisessä että voi olla onnellinen toisten puolesta. Itse yleensä jos ystäville tapahtuu jotain mielettömän kivaa, olen vaan katkera ja kateellinen :D

    Heatley: Hii, kiitos :) Mäki olen kyllä niin superiloinen että vihdoin edes jotain muutosta tapahtuu.

    Ja tietysti ;) Pitää ottaa "tyhjä kämppä" - "sisustettu kämppä" kuvia :D mun mielestä ne on hirveän kiehtovia aina.

    Sarkku: Jep, kiitoksia :) Toivotaan vaan et tietsa korjaantuu ja muuta, et kyllä tää tästä rullaamaan lähtee :)

    Norppis: Joo, tällä kertaa se riski oikeasti kannatti, - Siis yleensä irtisanoutua ja lähteä etsimään jotain muuta.. vaikka onhan se aika jännittävää. Mutta vaikka tätä Cityn duunia nyt ei olisi vakinaistattetttu(miten toi kirjoitetaan) niin jo se, että heti kun irtisanouduin - sain vara-avun kautta keikkaduunia.. Eli en kuitenkaan jäänyt tyhjän päälle niin kuin pelkäsin.. Tuli vaan lähinnä sellainen olo että hitto vie, miksi en ole tehnyt tätä aikaisemmin! :)

    Ulrika kirjoitti...

    Super isot onnittelut uudesta duunista ja uudesta kämpästä! oon välillä miettinyt, että mikset muuta ja vaihda duunia, kun et selvästikään ollu onnellinen siellä lohjalla. Mut joo, en oo tietenkään viittiny täältä ruudun takaa mitään elämän ohjeita jaella kun en sua tunne :D Musta on niin ankeeta, että jotkut saattaa oikeesti olla vuosia tai jopa vuosikymmeniä tyytymättömiä elämäänsä, mutta ei vaan saa aikaiseksi tehdä mitään muutoksia, hienoa että sulla oli munaa ;)

    Joanna kirjoitti...

    UI mikä duuni!! onnea! :) siitä ja kaikesta muustakin!

    Sagu kirjoitti...

    Onneksi olkoon kamalasti kaikesta hyvästä! Olen onnellinen sun puolesta :) Ja tervetuloa Vantaalle :D

    Peps kirjoitti...

    Ooo, tosi hieno juttu toi työpaikka! Onnittelut!

    Mirette kirjoitti...

    Ulrika: Juu, ja voisinhan mä periaatteessa yrittää perustella "miksi en ole lähtenyt aikaisemmin" kun ei ole ollut rahaa ja on pitänyt odottaa sitä ja sitä ja plaa plaa plaa.. mutta no, nyt se on sitten tehty vihdoin ja viimein :D

    Joanna: Kiitoksia :) City on kyllä ihan huippismesta.

    Sagu: Kiitoksia! Haha, toivoittavasti Vantaa on muhun valmis.. tai mä Vantaaseen.. kaveri just sano että jos kiireessä joutuu ettiä kämppää pk-seudulta - päätyy vantaalle.. mutta toistaiseksi en ole ainakaan kaivokselasta saanut mitään kauhukuvia :D

    Peps: Mirette kiittää onnitteluista :)! Ai eiks Vantaalle muutto ole onnittelun aihe? :D hahhah

    Iina kirjoitti...

    Onnea paljon tosta työjutusta! Iteki haluisin irtisanoutuu, mut on se vaikeeta 3,5 vuoden jälkeen....:)

    tuijja kirjoitti...

    Onnea hienoista uusista kuvioista! :) Kiva kuulla, että nyt on miellyttävämpi duuni ;)

    Mirette kirjoitti...

    Iina: Itse olin töissä edellisessä duunissa vähän päälle kolme vuotta myös, mutta kyllä se irtisanoutuminen oikeasti kannatti. Ei kannata tehdä sellaista työtä josta saa tulla tyyliin parkuen joka ilta himaan koska se on niin perseestä. :D Ja tosiaan jos oikeasti haluaa jotain muuta tehdä :)

    Tuijja: Kiitos ! :) Duuni on kyllä 100% mielekkäämpää!

    veerra kirjoitti...

    mahtavaa että asiat alkaa menee niinku pitääki 8))

    Anonyymi kirjoitti...

    Me is very häppy for you ^_________^ Onnea!

    -rekkapirkko