02 syyskuuta 2011

Rispekt

Annan kyllä niin paljon enemmän krediittiä tästä lähtien ruokakauppojen kassoille. Herranjumala minkälainen vilske, ja herranjumala miten monta asiaa pitäisi osata ulkoa. Eilen kuuden tunnin kassakoulutus ja thats it, eiku raakana vaan leijonankitaan piippailemaan tuotteita kassahihnalle. Hertsyyger. Työaika kesti 4h ja olin tomaatin punainen n. 3h 45min siitä ajasta. Sydän pamppailee vieläkin! Mä vihaan olla jossain huono ja siksi toisaalta olin hommasta kuitenkin niin "innoissani" vaikka se on todella vaikeaa.. ja mokailin muutaman kerran niin pahasti että teki mieli vaan vajota maan alle... Jotenkin hämmentävä yhdistelmä.








Nyt on kyllä ihan nuget olo. Huomenna olisi tiedossa töitä.. ja no sunnuntainakin.. mutta huomenna olisi tiedossa myös Singstar-iltamat! Wohoo! Sain nimittäin viime viikolla töistä niinkin mahtavan singstarin kuin singstar suomipopin... voidaan rallatella tämän vuoden inho ihanuus hittien tahtiin..Miltähän mahtaa kuulostaa esim.: "Poika saunoo" kun muutama känninen akka laulaa sen tahtiin.. Onneksi Tiialta löytyy myös danceversio mistä löytyy bsb:tä ja nsynciä. Olen kuunnellut niitä joka päivä tällä viikolla - siis ihan vaan treenatakseni.

12 kommenttia:

Anna kirjoitti...

oon jo kauan lukenu tätä blogia ja rrrrakastan tätä! Alotin reilu kuukaus sitten myös kaupassa työt, joten i feel you! :D ps. viimenen kuva on ihana, ensimmäinen tulee hyvänä kakkosena (:

Mirette kirjoitti...

Anna: Hihi, kiitoksia <3 Joo ja siis varmasti se siitä helpottuu kun oikeasti alkaa muistamaan kaikki, mut hitto - mä en ennen työvuoron alkua ehtinyt edes selaa sitä fläppitaulua.. vaan ei muutaku tavaroita viskomaan ja sit oho oho oho. :'D

Anna kirjoitti...

juu, no meijän kaupassa hedelmät ja vihannekset punnitaan vasta kassalla (ha, kukaan ei varmaan arvaa mis oon töis) ni säädin niiin paljon niitten kanssa ekoina päivinä. Erottanu jäävuorisalaattii keräkaalista esimerkiks :D mutta tsemppiä sitten työhön (:

Jenny kirjoitti...

En olekaa koskaa pähkäilly kuinka vaikeeta kassalla työskentely voi olla, mutta eipä vissiin kovinkaan helppoa? :D

Tiia kirjoitti...

Mä olin vuoden keikkatöissä kaupan kassalla ja ihan hirveetä paskaa oli. :D Vikoja vuoroja ennen ITKIN kotona, koska en vaan kestänyt sitä! Että todellakin tiedän fiiliksen....... Tsemppiä! :D

diamond girl kirjoitti...

sulle sopii mielettömän hyvin punainen väri! :)

diamondgirl-janika.blogspot.com

Ulrika kirjoitti...

Todellakin rispekt! Mä oon aina aatellut, että en haluis olla kassalla töissä. Kyllä sen näkee että ne on joskus ihan hätää kärsimässä kun on pitkät jonot ja ihmiset kärsimättömiä. Mut onneks joillekkin homma sopii, on sitä monia muitakin duuneja, mitä en ikinä tekis ja toiset viihtyy ihan hyvin.

Anonyymi kirjoitti...

oot niin qma!

stalking u @ prisma!

p-nyymis

Tanja kirjoitti...

Sulla on kyllä mielettömän kauniin väriset silmät! :)

http://todellajossain.blogspot.com/

Mirette kirjoitti...

Anna: Saattaa olla että tiedän mistä lafkasta puhut x)

Jenny: Joo siis ei kyllä.. ja aina pitäisi olla niin superpositiivinen vaikka asiakkaat olis supervittuuntuneita.. nyt ehkä itsekkin tästä lähtien on hieman kärsivällisempi kassajonoissa :D

Tiia: Joo, jos tota joutuis joka päivä tekemään niin vois olla aika nihkeetä.. onneksi itsellä se on nyt lähinnä.. huvin vuoksi ja kokemuksen takia.. :)

Diamond girl: hih, kiitos :)

Ulrika: Jep, samaa mieltä. Ja ei se niin hirveetä ole kun oppii.. :) ei varmasti.. tai niin luulen.

Anonyymi: Okei, hieman pelottavaa jo koska en tiedä kuka olet :-D

Tanja: Hih, kiitos :--)

Sagu kirjoitti...

Mä olen ollut puolitoista vuotta Prisman kassalla, ja tykkään siitä. :D Nyt tosin olen 10 h/vko sopparilla kun aloin opiskella. Ihan kiva ettei tarvitse enää joka päivä istuskella kassalla, onhan se vähän puuduttavaa.

Anonyymi kirjoitti...

Ite oon ollu 3 vuotta kaupan kassalla ja voin kertoa et siihen vilskeeseen tottuu kyllä aika nopeasti :) On ihan normaalia tarkkailla samaan aikaan pelikoneella parveilevia teinejä, palvella asiakasta, laskea pullolappuja ja vastata selän takana tuskailevan kollegan kysymykseen kookoksen pikakoodista. Itse työhän ei kaupassa tai kassoilla ole niin kammottavaa mitä ihmiset ajatteleen. Asiakkaat tekee siitä surkeaa! Suomalaiset eivät edes tajua kuinka hyvin meillä sujuu palvelu, ja kuinka helvetin nopeasti! Menisivät kokeilemaan portugaliin, ranskaan, espanjaan tms. joissa kassahenkilöt saattavat jäädä juttelemaan puhelimeen kesken palvelemisen vaikka 10minuutiksi, etkä tiedä edes miksi :D Suomalaiset olisivat varmaan laskeneet alleen kauhusta, jos moista tapahtuisi Suomessa..

Enivei, tsemppiä uuteen duuniin! Ei se oo läheskään niin paha nakki, kun aluksi tuntuu. Vittumaisten asiakkaitten kohdalla voit mielessäs toistella esim. " HVHVHVHVHVHVHV" ja hymyillä virnuillen!