07 syyskuuta 2011

Pimeä syksy

ÄÄ! Olen viimeiset kaksi päivää unohtanut kaiken ja kaikkien olemassa olon - jopa töissä. Uusin J.R. Wardin sitomaton rakastaja on pulpahtanut Suomalaisen kirjakaupan hyllylle pari viikkoa sitten ja nyt vasta ole ehtinyt avata kirjan! Ja se on niin sydän sydän sydän. Valitetttavasti minulla ei ole nyt kuvituskuvia näytettävänä.. mutta on se vaan niiin hyvä. Kohta hyppään bussiin ja kurvaan Konalaan ja luulen että saan kirjan luettua loppuun...  yhyy, en vain haluaisi että se loppuu :'(

Ja tämä kuva otettu ennen töiden lähtöä, n klo 10.00 päivällä. Kelatkaa miten pimeää, haluan valoisan kodin!
Mitäs muuta? No töitä töitä ja vielä kerran töitä. Ja nyt olisi oikeasti aika alkaa löytämään sitä asuntoa.. tällä hetkellä hakukohteina: Pitäjänmäki, Etelä-Haaga, Munkkivuori, Konala (kyllä), Vantaan Kaivoksela ja Espoon leppävaara.. ei varmaan mitenkään kauhean vaativasti pyydetty jos tuolta löytyisi nyt edes jonkunlainen asunto (väh. 34m2). Olen laittanut hakemuksia nyt ihan kaikkialle, mutta silti tuntuu että jotain kuilua en huomaa. Antakaas vinkkejä, mistä kannattaa asuntoja hakea? Pitää varmaan alkaa tunkemaan tavaroita jo laatikoihin että tästä tulevasta muutosta tulisi hieman todellisempaa :-D

13 kommenttia:

kinkku kirjoitti...

ootko selannut tori.fi? sinne voi ilmaseksi jättää myös oman ilmoituksen, ite löysin sieltä. suosittelen ! : ) tsemppiä hakemiseen.

tuijja kirjoitti...

Tori.fi? Sitä kautta me löydettiin meidän ihana koti :)

Sagu kirjoitti...

Jee mene Leppävaaraan, mä olen siellä töissä! :D

Tiina kirjoitti...

Moi! Kaveri vuokraa kaksiota Konalasta väliaikaisesti (on 2v ite ulkomailla töissä). Voin kysellä siitä jos kiinnostaa?

Mirette kirjoitti...

Tiina: Minkäkokoisesta asunnosta on kyse ja onko siinä millainen vuokra? :-D Se on aina tietysti tärkein.. mutta kiinnostaisi kyllä!

Mirette kirjoitti...

Tuijja: Joo pläräilen aina joka päivä läpi kaikki mahdolliset mestat mitä nyt netistä voi löytyä, mm tori.fi. Sielläkin hinnat kyllä tuntuu olevan ihan pilvissä :/

Sagu: hihi, joo kunhan vaan jostain se asunto löytyis kohtuu hintaisena ja kohtuu kokoisena.

Anonyymi kirjoitti...

Fiksuinta on a)hakea jonkun isomman toimiston kautta esim. VVO tai Sato b)mennä johonkin pienempään asunnonvälitystoimistoon; niillä on usein ns. tiskin alla asuntoja jotka ei oo vielä ees esillä missään. Parasta on jos se on sellanen toimisto et ne lähtee suoraan viemään sua näyttöön et ei oo yleisnäyttöjä. Tällee oon löytäny kodin sekä vantaalta että tampereelta.

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Joo siis nykyään mun mielestä VVO:lla ja satolla on ihan överihintaiset kämpät ja yksityisten kautta voi saada edullisemmin asunnon... niissä on hinta jotenkin noussu ihan helvetisti.

Mut juu, pitää vaan päivittää noit kaikkia perussivuja 1000x päivässä ettei mee mikään ohi :D

Anonyymi kirjoitti...

Pk- seudulla voi munkilla saada edullisia vuokra-asuntoja eri eläkekassojen kautta.Esim. Valion merimiesten, Verson tai apteekkien eläkekassoilla on ainakin ennen ollu aika hyviä kämppiä edullisesti. Ja ei mun mielestä tarvi olla minkään jäsen tms. et sellasen kämpän sais.

aba kirjoitti...

Kämpän etsintä on yhtä shittiä ja tosiaan tori.fi-sivustoa suosittelen samoin. Olisko Hesarin sunnuntai-liitteestä mitään iloa?
Muuttaako poikkis mukanasi pois Lohjalta? :)

Anonyymi kirjoitti...

Mä muutin just saton asuntoon 43 neliöö 460 euroa, mun mielestä hiton hyvän hintanen ku Nummelassa ei saa yksityiseltä tähän hintaan edes yksiöö. Tosin toki ne hinnat aina nousee mitä lähemmäs Helsinkii mennään :D Toivottavast uus koti löytyy :)))

- Viivi

Anonyymi kirjoitti...

ai oot muuttamassa? miten mulla onkin menny ohi :/ noooh, elämä paskaa...


ihana kuva, ooot niin kaunis vaan :>

pnyymiz

Anonyymi kirjoitti...

Hesari, ihan ehdottomasti. Oon saanut oman kämpän sitä kautta, samoin mun kolme kaveria. :)