22 heinäkuuta 2011

Ostosmania

Jippijai-jee! Vihdoin rakkaani, vihdoin olette taas minun! ♥ Kyllä mustat Converset on vaan niin minua kaikessa ihanuudessaan. Nämä taitaa olla minun seitsemännet Converset ja toiset mustana. Mitäköhän minä edes ajattelin viimeksi kun ostin valkoiset versiot, ei ne ole mitään näiden mustien rinnalla! Olen myös kokeillut vihreitä, punaisia, liiloja jne. Tällä hetkellä himottaisi myös ne uudet viininpunaiset... mutta ehkä kahdet Converset riittää tällä erää. Nämä ovat ns. "kausituote." Kestää sen yhden vuoden jatkuvalla käytöllä ja lopulta rispaantuu kantapäistä käyttökelvottomiksi. ♥ piu.
 ♥
 ♥
No seuraavaksi sitten jotain ei niin ihanaa. En osaa oikein sanoa mikä minuun meni, mutta menin ja vaihdoin sen "suurin pudottaja"-t-paidan tähän pinkkiin tuksutoppiin, joka on siis paaaaljon pinkimpi mitä kuva antaa ymmärtää. Ajattelin sovituskopissa että tarvitsen väriä pukeutumiseeni.. en kuitenkaan tajunnut että se ei ehkä ole juuri tässä muodossa suvaittavaa. Nyt sitten ihmettelette että miksi sitten en palauttanut sitä jos en kerran tykkää? No piti, mutta sitten lähdin Sulkavalle ja kun tulin sieltä takaisin tajusin tsekata kuitin.. öö, mistä lähtien Lindexissä on ollut vain 10 päivän palautusoikeus? Eli nyt tämä kaunokainen on minun, hintaa 14,95€. Saa tarjoutua ostamaan. Tämä ei vaan ole minua sitten yhtään. 
Sitten jotain muuta: neuletakki syksyksi 10e, Seppälä.
Tämän ostoksen tein sitten tänään ja toivon että se ei ole virhe. Kävin joskus 1½kk sitten sovittelemassa Lindexistä tätä paitaa - tai luulen että se oli tämä. En kuitenkaan raaskinut maksaa siitä 29,95€ Paita kuitenkin jäi kummittelemaan mieleeni ja menin myöhemmin sovittamaan sitä uudestaan. Se oli kadonnut! Tänään löysin kuitenkin sen -70% hintalapulla, ihan hyvä diili.
Siinä on läpinäkyvyyttä, mutta kuitenkin peittävyyttä. Tämä voisi ehkä toimia jos luovun ennakkoluuloistani.


Ja sitten vielä muihin asioihin. Suoraan sanottuna: Mitä vittua? Miksi puhelinmyyjät ahdistelee mua soittamalla NELJÄ kertaa päivässä: Kaksi kertaa 11 aikaa peräkkäin ja uudestaan kolmen jälkeen kaksi kertaa peräkkäin. Harmi kun tuohon puhelimeen ei saa näkyviin kaikkia vastaamattomia puheluja niin näkisitte kuinka monta kertaa ne on yrittänyt minulle soittaa. Ehkä pitäisi vaan vastata jotta herkeäisivät soittamasta. Millä keinoilla te yleensä pääsette parhaiten eroon puhelinmyyjistä? Itse yleensä toivon myyntiinfon tapahtuvan ensimmäisen kahdenkymmensekunnin aikana, jos niin ei käy, valehtelen olevani töissä (yleensä kyllä olenkin) ja lopetan puhelun.
Tässä vielä todiste terveellisestä ruokavaliostani. Pitkästä aikaa vapaailta yksin ja tässä on minun herkut: nuudeleita ja pala kuivunutta karppileipää. Ja jotta tämä koko yhdistelmä ei olisi ihan liian terveellistä niin kaveriksi vielä fairyä aka vihreetä mehukattia.
Kroppa kiittää.

Mitäs tykkäätte minun ostoksistani? Ja kuka haluaa ostaa tuksutopin?  

Kuuma, lääh!

11 kommenttia:

I'm Lacking kirjoitti...

Mua harmittaa ihan älyttömästi, kun en oo päässyt oikeastaan alennusmyynneille. Täällä ei oo oikein mitään kauppoja (no ehkä muutama) enkä oo jaksanut lähteä kipeän jalan kanssa sombailemaan mihinkään kauemmas.

Anonyymi kirjoitti...

kannattaa sanoa puhelinmyyjille, että sulla on määräaikainen sopimus kaikesta mahdollisesta mitä ne yrittää tarjota. niin mä ainakin pääsen niistä nopeesti eroon.

Meeri kirjoitti...

Converset <3
Eikös sellanen palvelu oo olemassa, että pystyy kieltämään kaikki puhelinmyyjien soitot?

Mirette kirjoitti...

I'm lacking: Missä sä oikeen asut jos ei o kauppoja? :O

Anonyymi: Nii, mä kyllä yleensä sanon et ei kiitos tai että en ehdi. Mut vituttaa että ne soittaa vaikka olen laittanut salatun numeron yms. Yleensä kun tilaa jonkun lehden niin dorkana sitten suostuu johonkin suoramainontaan.

Meeri: <3
En tiedä.. noita soittoja on tullut viime viikolla joku 30.. olisi helpointa varmaan vaan vastata että ei kiitos, ja että älkää soittako enää. Noi tulee kaikki samasta kun puhelinnumeron alku on sama... sitten tietysti tuo olis noloa jos se oliskin jostain muualta mut.. epäilen.

Anonyymi kirjoitti...

kannattaa sanoa suoraan ettet halua tilata, jos sanot ettei sulla ole aikaa soitetaan sulle aina uudestaan
t. entinen puhelinmyyjä

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Joo, puhelinmyyjillä vaan yleensä kestää niin helvetin kauan tajuta ettei halua mitään vaikka ne keskeyttää ja niillä kestää myös tosi kauan päästä asiaan. Ja itte en koskaan haluais olla töykeä ja lyödä luuria korvaan.. koska vammasta hommaahan se on.. mutta niin.

Jonna kirjoitti...

http://www.ilmaistavaraa.com/06/11/2008/nain-hankit-suoramarkkinointikiellon/ :)

Lenore kirjoitti...

ahhh... mun alko tekee mieli nuudelii.... löytyisköhä mul kaapista :o

I'm Lacking kirjoitti...

No tää on tämmönen tuppukylä (kaupunki) :D. No siis on täällä muutamia kauppoja muttei mitään henkkamaukkoja jne.. Toisaalta netistä kyllä pystyy tilaamaan, mutta ainakin itse meen ennemmin kauppoihin kokeilemaan vaatteita ja varsinkin kenkiä. No ei esim. Jyväskylään oo kauheen pitkä matka, mutta ei oo nyt tullut lähdettyä mm. miehen töiden takia ja sit toi mun jalka vähän estäny sitä liikkumista ja se on vieläkin kipeenä. Siks jäänyt vähän noi alennusmyynnit välistä.

I'm Lacking kirjoitti...

Tuli noista puhelinmyyjistä mieleen, että mullekin joskus viime syksynä soittelivat noin, siis kaksi kertaa peräkkäin ja päivän aikana saattoi tulla kuusikin puhelua ja viikon aikana useita. Enkä pystynyt vastaamaan, kun oli äänettömällä ja olin koulussa. Ärsyttävää tollanen, kun ei yhtään tiedä mistä ne tulee tai siis tiesin, että puhelinmyyjiä kun tarkastin mutta toi numero oli semmonen mihin mulle soitettiin työpaikoista. Aikaisemmin mulle ei edes hirveästi tullut puheluita puhelinmyyjiltä ja sitten yhtäkkiä tuli jatkuvasti.

Mirette kirjoitti...

Im lacking, helpommalla varmaan pääsis jos vastaisi ja sanoisi että ei kiinnosta. Yleensä ne lakkaa sitten soittamasta.. ennen seuraavaa kertaa.. :D