13 heinäkuuta 2011

It's alive!

Muodoton pötkylä tässä terve! Nyt on mökkeilty ja otettu vähän etäisyyttä kaikkeen. Tai no yritin ottaa, mutta työ jotenkin hyökkäsi kimppuuni silti. Pitäisi selkeästi omistaa kaksi puhelinliittymää, jotta toisen voisi sulkea loman alkaessa. Olen tosiaan viettänyt viikon Sulkavalla, mummin mökillä. Piipahdettiin siskon kanssa katsomassa soutuja, tai siis lähinnä sitä kävelykatua missä myydään lakuja ja muikkuja, mutta that's it. Pieni mökkihöperyys meinasi kyllä iskeä: Huussi + paskakärpäset anaalissa, 7pv pesu pelkällä järvivedellä, nukkuminen aitassa tuhansien yöperhosten ympäröimänä, kuumuus (joka kyllä on pahempi täällä kotona) yms. Mutta kyllä minä nautinkin.. ihan vaan siitä että ei ollut kiire mihinkään eikä tarvinnut tehdä yhtään mitään muuta kuin maata koko leveydeltään laiturilla käristelemässä ihraansa. 

Ihrasta puheenollen. Päätin survoutua eilen vanhaan mekkooni ja suunnata alennusmyynneille. Hieman ahdisti koko ajan että perse vilkkuu... koska, okei,  taas yksi todiste että olen hirveä ihminen: Odotettiin Juvalla bussia kun yksi mummo nousi autosta, jossa oli myös toinen mummo ja sen äijä. Näin jo kaukaa että tämän mummon hameen helma oli juuttunut kalsareihin kiinni ja hänen kukalliset alushousut näkyivät koko kansalle. No, sitten nämä mummelit halasivat toisiaan hyvästeiksi kun samassa viereen kaarsi täysi autollinen jotain muita matkailijoita - kaikki selkeästi näkivät saman näyn kuin minä. Kiljahdin siskolleni että: "Voi ei, mitä tehdään.. kehtaanko sanoa sille". Tämä mummeli tuli vielä meidän viereen pysäkille istumaan mutta kumpikaan meistä, siskoni tai minä ei saanut sanottua asiasta mitään. No pahin oli tietysti se, että kun bussi vihdoin tuli, tämä mummo kiilasi kaikkien eteen ja kipusi ensimmäisenä bussin kyytiin ja jäi seisoskelemaan siihen rappusten yläpuolelle.. jolloin viimeistään myös ne, jotka eivät olleet vielä huomanneet, näkivät kaiken. Vilkuilin kauhuissani ympärilleni, ja kohtasin katseellani yhden minua 10 vuotta vanhemman naisen, joka myös selkeästi yritti olla katsomatta eteensä.  

Kun pääsin istumaan, podin niin huonoa omatuntoa että meinasin poksahtaa, lähinnä siksi, että jos minulle kävisi noin, totta helvetissä haluaisin että joku kertoisi asiasta. Lopulta kuiskuttelin siskolleni että pitäisikö mun sanoa (tuntui dorkalta, koska mummo istui jo), mutta sisko sanoi että oli kuullut kun kuski oli hiljaa maininnut asiasta. Lievitin kuitenkin huonoa omatuntoani sillä, että tämä mummo oli röyhkeä etuilijamummo, eikä sellainen ns. "kilttimummo"... ja ihmettelin kyllä syvästi että miksei edes kukaan "vanhempi" nainen viitsinyt sanoa mitään asiasta (minähän olen vielä teini, joten ei multa voi odottaa edes jaloja tekoja)... mutta niin, en minä tiedä. Onko kellekkään koskaan käynyt samalla tavalla? Sanoitteko asiasta?

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ite oon kaupassa töissä .. Noh asiakkaaks tuli nuori neiti/nainen mikälie.. No sillä oli samalla tapaa hamonen, mut en todellakaan kehannu sanoo siitä :D Olis tuntunu jotenki tyhmält, jos se vaik ajattelis et mitä sä oikein kattelet tai vastaavaa :D jestas, itekki siis nuori nainen..

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Itseasiassa toissa viikonloppuna baarissa mä kyllä huusin yhden tytön perään just ku se oli ampasemassa ulos naisten vessasta että MEKKO ALAS! Se oli hirveessä kännissä ja mä ajattelin sästää sen nöyryytykseltä. :D En vaan tajuu miksen onnistunut sille mummolle asiasta mainitsemaan.. alkoholi..

kinkku kirjoitti...

no vittu mulle on käyny noin! siis hameen helma sujahtanut sukkahousuihin. kaverit oli nähny muttei viittiny sanoa, suatana! kyll tollasesta pitäis sanoo sillee ihan vaivihkaa. itse asiassa mullekki tuli joku mummo vetämään vaa hameen paikalleen. ensin suutuin, sit tuli häpeä ja sit olin kai kiitollinen (monia vuosia tapahtuneen jälkeen).

Niina kirjoitti...

Voi eiii! Mä muistan joskus lukiossa, kun eräällä tytöllä oli jäänyt hame alkkareihin..minä ja lukuisat muut tyttökaverini olimme todistamassa tätä tapahtumaan, kun tyttö-parka käveli vessasta ulos autuaan tietämättönä asiasta. Me siinä kuiskuttelimme ja arvoimme kuka hänelle huomauttaa. Ja arvaa huomauttiko kukaan? Hävettää vieläkin.

Näir kirjoitti...

Kuulostaa karulta :D Jos olisit menny sanomaan niin varmasti tollainen "etuilijamummo" olis ottanu sen pahalla, 'nuorilla ei oo mitään kunnioitusta vanhempia kohtaan ja plaplaplaaa' ... :D Ainaki vois hyvin kuvitella !

Mirette kirjoitti...

kinkku: Aika kamalaa että kaveritkaan ei ole viitsinyt sanoa :D Se on kyl vähän sama tilanne jos jollain on hampaassa jotain paskaa yms.. että sanoakko, mutta kyllä mä tutulle kehtaan jo sanua. Olisi kyllä oikeasti pitänyt sanoa asiasta, nyyh :(

Niina: Kamalinta on varmaan sille huomata se jossain vaiheessa - ja sit se on tajunnut miksi kaikki on kuiskutellut ja katsonut sitä :D Ajatus hyvä. hih.

Näir: Niin olisi voinut kyllä olla. Jotkut ei osaa arvostaa "hyviä tekoja" :D No joo, lupaan ensi kerralla mainita vaikka olisi kuinka noloa. Kultainen sääntö peliin.