28 toukokuuta 2011

Aussie



Noniin, sitten taas vähän kosmetiikkahöpinää. Olen huomannut että tämä aihe kiinnostaa kaikista vähiten ainakin tämä blogin lukijoita koska kommentteja ei hirveästi tule mutta höpötetään silti. Muotovaahdon minä sain (tai otin) töistä , koska kukaan ei huolinut tätä ja Take the heat hoitsikan ostin itse Sokoksesta 8,90€ hintaan. 
Aussien Take the heat hoitoaine on suunniteltu hiuksille joita käherretään/suoristellaan tai föönätaan paljon. Itse teen harvoin mitään noista, mutta sana "Damaged hair" putellin kyljessä kiinnostaa aina. Vieläkään en ole löytänyt unelmien hoitoainetta joka saisi hiukset silkkisen silpoisiksi. Tämä on ihan ok tuote, ainakin silloin kun sen levittää koska tuote tuntuu mukavan "liukkaalta".. Jostain taisin kyllä lukea että tämä sisältää silikoonia joten siinä varmaan syy.  
Sitten Aussien Dual personaliyty volume + conditioning mousse. "Antaa hiuksiin todellista volyymiä jättämättä hiusta koppuraiseksi kypäräksi. Muotovaahto antaa kutreille nostetta ja ryhtiä, volyymitasoa voi laskea muutamalla harjanvedolla. Levitä vaahto tasaisesti kosteisiin hiuksiin ja muotoile normaalisti." Tämä tuoksuu ihanalle, mutta on koostumukseltaan todella outoa. Yritin ottaa valokuvaa demonstroidakseni, mutta en ehtinyt!
Ensin spruittaus vaahtoa kädelle... ja
Valuaminen alkaa... Eli vaahto alkaa sulamaan heti pois pallomaisesti koostumuksesta...
Ja kolmen sekunnin kuluttua vaahto on jo ihan mössöä. Wöw.
No, ei se varsinaisesti haittaa, mutta olen tottunut että muotovaahto pysyy sellaisena pallona vielä siinä vaiheessa kun olet tunkenut sen hiuksiin (ja sitten huomaat parin tunnin päästä kaupassa peilistä katsoessasi että kappas, vaahtopää). Tästä muotovaahdosta kyllä tykkäsin sillä se on kevyttä (niin kuin lupaakin) ja tällä kiharat on sopivan kimmoisia mutta ei liian koppuraisia.. Ja tietysti tuoksu, mm. Aussien tuotteissa tuoksu on kyllä suurin valttikortti. :D

 http://www.mustaporssi.fi/files/middle/1537_middle_remington_s1051.jpg

Lopuksi vielä, olen ajatellut hommata itselleni uuden muotoilevan suoristusraudan. Eli minulle voi vinkata mikä olisi paras (ja edullisin) sellainen ? Koen että se GHD on hiiieman yliarvostettu, sillä varmasti saman tuloksen saa edullisimmillakin raudoilla. Prismassa oli n. 35€ Remingtonin sleek and curl, ja ajattelin sen ehkä ostaa.. onko kellään kokemuksia? Turussa testailin Miran remingtonin rautaa (jossa ei kyllä ollut tuota kiharrin ominaisuutta) ja suoristin tämän pörrötukan oikeasti viidessä minuutissa silpoisen suoraksi! Maagista.

11 kommenttia:

Niina kirjoitti...

Mulla lojuu kaapissa varasuoristusrautana joku Remingtonin rauta. Sitä vehjettä en käytä kuin äärimmäisessä hädässä, jos sillonkaan. Mulla on luonnonkihara tukka ja rauta hajosi alle vuoden käytön jälkeen. Ostin riistohintaan ghd:n ja voin kertoa, että se on oikeasti ihan niin hyvä kuin mitä siitä sanotaan. Jopa mun hiukset saa suoriksi sillä vehkeellä. :D

Ite käytän rautaa varmaan joka päivä, joten hyvä vehje tuli tarpeeseen. Jos et kauhean usein suoristele tai kiharra, niin ei varmaan huvita investoida montaa sataa euroa suoristusrautaan. ;)

Mirette kirjoitti...

Niina: Mulla on myös joku vanha kampaajalta ostettu, se on kestänyt monta vuotta ja ihan semmonen ruskeasta hiusväristä pinttynyt. Nyt kun testasin sitä remingtonia niin huh mitä tuloksia. Toisaalta oli se ihan helvetin kuumakin.. mitä mun oma rauta taas ei ole. Ja lähinnä tohon ghd:seen viittasin siksi, kun mun kampaaja sanoi että se tekee sen mitä myös tavalliset raudat tekee, mut erona on vaan se sairaan kallis hinta.

Ja mä käytän rautaa vaan jos lähden jonnekkin. :) Tietty jos se olisi hyvä, käyttäisin useammin.

http://bp2.blogger.com/_868_JYMGeMo/SJL-h8mbFTI/AAAAAAAAAF4/I0oTIHNhdjc/s1600-h/DSC04141.JPG ja on tässäkin suoristamista XD

Niina kirjoitti...

Hahahaa, mahtava kuva. ;D Tosiaan tuo ghd on hyvä ainakin siksi, että se on täyskeraaminen. Ihan kun olisin joku pirun mainostoimisto. OSTA OSTA. :D Pahoitteluni, heh!

Mirette kirjoitti...

Niina: Joo siis toi ghd on ihan yli mun hintaluokan. Mä oon jo 35e raudasta sillee "ei vi*tu ku on kallista.. löytyiskö jostain halvemmalla" :D

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on joku ihan perus Vidal Sassoonin rauta, jonka ostin ihan vaan halvan hinnan ja hienon värin takia. Se on kyllä tosi hyvä, mulla kun on hirveen paksu tukka joka temppuilee ja on ihan hiton kihara! Sillä raudalla saa myös ihania kiharoita tehtyä, joten ei kait se aina ole hinnasta kiinni :)

sarkku kirjoitti...

Meikäki on kyllä sitä mieltä että ghd on arvostuksensa ansainnu xP Täyskeraaminen rauta on jees, ku ei tarvi olla ostamassa taas uutta siinä vaiheessa ku keraaminen pinnote on noista halvimmista raudoista kulunu puhki ..

Mutta olipa kiva lukee juttua noista Aussien mömmöistä, ku oon joskus lukenu niistä jotain hehkutusta mutta sitte en oo kuitenkaa raaskinu itelle ostaa ja ei ne vissiin sitte ookkaan sen kummempia : D

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Juu ja enemmän mä tietysti sitä suoristusominaisuutta kaipaan. Mä ootan vielä että mun hiukset kasvaa n. 10-15cm ja sitten voin alkaa virallisesti kihartamaan näitä. Mulla on joku outo juttu hiusten kanssa että lyhyisiin/keskipitkiin hiuksiin ei sellaiset korkkiruuvihtavat kiharat sovi. Tai ainakaan mulla.. mut pitkissä hiuksissa kiharat on ihanat.

Sarkku: Onkoha munki siitä vanhasta raudasta se pinnoite kulunut kun tuntuu että vaikka kuinka kiskoisin niin mitään ei tapahdu :D Toisaalta mä en ole kovin kärsivällinen suoristaja ja olen kyllä huomannut että mitä hitaammin jaksan sen hiustupon vetää sillä raudalla, sen parempi suoristus.. kun sitten taas sillä kaverin raudalla, joka oli uusi ja kuuma, niin jos sekunniksi se rauta jäi "Paikoilleen" niin hiuksiin tuli heti se raudan jälki. Ja emmä edes tiennyt että mun pitää havitella täyskeraamista. Mitä se niin kuin meinaa? Anteeksi, olen vähän hoopo x__x

Ja olen kokeillut aikaisemmin sitä aussien moisture juttua, hoitonaamiota, ja se ei kyllä ollut kummosempaa. Muistan sen hehkutuksen kun nää tuli ja ei ne kovin kummosia tosiaan ollut. Ja mun äitillä on kanssa paksu kihara tukka ja sekin totes että ei ole kovin hyvä. Tosin tosta muotovaahdosta tykkäsin tosi paljon koska laitoin sitä jopa kuivaan tukkaan ja se ei tehnyt koppuria vaan "kimmoitti kiharaa".

Timjai kirjoitti...

Täältäkin löytyy ihan perus remingtonin rauta Cittarista muistaakseni vain 30e hinnalla! Lämmön säätö ja hyvä tehdä myös kiharoita. En itse koe käyttäväni rautaa niin paljoa, että kuluttaisin siihen mojovasti rahaa ku halvallaki saa käyttökelpoista :)

I'm Lacking kirjoitti...

Mä oon miettinyt sitä Remingtonin shinetherapy rautaa, mutta saa nyt nähdä. Mullahan on "samaan sarjaan" kuuluvat hiustenkuivainkin.

Anonyymi kirjoitti...

Tarjoustalossa tai säpössä oli joku Remington nyt 19,90e! Että jos halvalla haluat :)

Christina kirjoitti...

Mulla on juurikin tuo Remingtonin rauta ja itse oon kyllä tykännyt tosi paljon. Sillä olen saanut helposti tukan niin suoraksi kuin kiharallekin. :)