09 huhtikuuta 2011

Tattoo projekti

Ootko aatellu mihin kohtaan aiot lopettaa tatuointien ottamisen vai aattelitko vaan kattoo paljonko niitä kertyy sit ajan myötä? :p
No tällä hetkellä on vielä niin paljon kaikki "kesken" että en usko lopettavani tatuointien ottoa vähään aikaan. Jos on jotain hyviä ideoita, täytyyhän ne toteuttaa.. ja kun tälle tielle on lähtenyt niin minkäs sille teet. Ainut vaan että tämä on aika kallis harrastus ja mun palkalla ei oteta kuin 1-2 tatuointia vuodessa.. enkä myöskään halua väkisin ruveta keksimään mitään täytettä.

Haluisitko kuvaa kaikki sun tatskat, kertoo missä järjestyksessä oot ottanut ne ja milloin? ja sitte vielä niitten tarinat tai merkitykset jos on? :D

En itseasiassa edes muista päivämääriä, saatika vuosia milloin olen mitäkin ottanut. Sen takia tämä blogi on ihan hyvä keksintö, koska voin tätä kautta aina plärätä infoa niistä. Järjestys on kuitenkin tämä:
  1. Lentävä possu lootuskukassa.(Tomi @ Legacy tattoo)
  2. Oikean puolen käden olkapää: Tuiskutukka nainen ruusujen ympärömänä. (Tomi @ Legacy tattoo)
  3. Rusetti oikean käden jatkoksi. (Tomi @ Legacy tattoo)
  4. Kellotyttö vasemmassa kädessä. (Jussi K. @ Legacy tattoo)
  5. Varpunen + häkki. (Jussi K. @ Legacy tattoo)
Siinä ne, eli eihän noita ole kuin muutama. Aikaa neulan alla on mennyt yhteensä n. 15h ja rahaa about 1300€. Seuraavan ajan aion varata taas Jussille. Tosin sitten kun on kyynerpään aika, taidan pyytää Tomia tekemään sen.. joskus kipeissä paikoissa turbonopeus on valttia :-D

Kuka kuvat on suunnitellu? Mikä niiden idea ja tarina on?
Jalassa olevaan lentävään possuun idea lähti Joe Ledbetter'sin kuvasta jossa on lentäviä possuja.  Possu jolla on kieli ulkona oli niin söpö, että totesin tossa olevan mun ensimmäinen tatuointi. Omana lisänä halusin kuitenkin kuvaan lotuskukan. Kuvan piirsi puhtaaksi Legacy Tattoon Tomi, joka teki myös oikean käden tsirpulin ja rusetin.


Tsirpuliin sain inspistä mun all time lempparitatuoijan yhdestä kuvasta (Valeria Vargas) jonka vein Tomille näytille. Oikeasti salaa mielessäni olisin halunnut tismalleen samanlaisen kuvan aikoinaan kuin siinä kuvassa, mutta se olisi ollut vaan todella noloa - ja äärimmäisen tyhmää. sekä mielikuvituksetonta (en oikeasti vielä  oikein tajunnut tätä meininkiä silloin). Minulla kesti todella kauan tottua tähän, ja vasta muutamien miljoonien kehujen jälkeen aloin itsekkin tykkäämään siitä. Tämä suhteen olisi pitänyt kyllä avata suuta hieman enemmän, mutta menin jotenkin lukkoon. Eli neuvoksi: Uskaltakaa sanoa suoraan mitä oikeasti haluatte. Esimerkiksi nyt harmittaa että kuva ei ollut isompi vaan päättyy typerästi kesken.. jos se olisi ulottunut tuohon "kyynertaipeeseen" niinkuin kello-eukko; olisin paljon tyytyväisempi. Kuvalle pitäisi myös keksi jonkinnäköinen tausta vielä.

Rusetti oli aika extempore ja siinä nyt ei ole mitään muuta ideaa kuin että jotain söpöä täytteeksi. En muista miksi halusin sen, mutta eipä sitä tule katsottua niin usein muutenkaan. (Ihmiset varmaan raivostuu näistä mun pohjustuksista).

Kello+tuiskutukka+kukat. Hmm, no siis tämänhän piti olla alunperin ns. sokerikallo. Tein photarilla tatuoijalle oman luonnokseni yhdistelemällä mieluisia netistä valikoituja kuvia yhteen jotta kokonaisidea hahmottuisi paremmin. Jussi lupasi tehdä pari luonnosta ja sovittiin päivä jolloin menisin katsomaan  sitä. Luonnoksen nähdessäni tulin kuitenkin toisiin aatoksiin.. kuva oli kallon myötä sittenkin liian viikatemainen. Kallo muutti "meikatuksi" naiseksi ja viitta muuttui naisellisemmaksi. Muokkauksen jälkeen siitä tuli kuitenkin täydellinen ja tästä tatuoinnista pidän eniten. Paljon yksityiskohtia ja tuijoteltavaa. Ja mitä kellonaika meinaa? En kerro. Enkä ala sen enempää näitä merkityksiä ruotimaan, kello käy, tik-tak jne.

Häkki + lintu. Halusin jotain supertyttömäistä ja perinteistä. Näitä lintu + häkki yhdistelmiä on mielinmäärin, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä että minulla on hienoin näkemäni sellainen! Söpö!

Merkityksistä noin yleensä. Minun mielestäni tatuoinnilla ei tarvitse olla mitään varsinaista "merkitystä". Niillä saa ja voi olla, mutta esimerkiksi minun tatuoinneilla ei ole mitään tiettyä merkitystä. Myöhemmin ne tietysti voivat muistuttaa minua tietystä ajanjaksosta ja elämäntilanteesta missä olen ottohetkellä ollut jne, ja tottakai ne tuovat muistoja. Olen minä aina jotain miettinyt kuvia ideoidessani. Äiti on esimerkiksi sitä mieltä, että oikeanpuolimmainen nainen on selvästi hän :--D

Mielestäni joillain on kuitenkin mennyt ihan yli tuo koko merkityksien hakeminen: "Joo otin nää kolme tähteä mun olkapäähän ja nää kuvaa mun iskää, äitia ja toi pienempi on mun edesmennyt koira" ?? Hmm, liikaa katsottu Miami inkkiä? Ja olen myös kuullut todella paljon kritiikkiä siitä, että on todella typerää ottaa tatuointeja jos ne eivät merkitse mitään. Ei minusta. Tärkeintä on että kuva on hieno, hyvin tehty ja sinä itse tykkäät siitä. Meitä on kuitenkin moneksi, onneksi.
 


Kai nyt on pakko jonkun kysyä et: SATTUX??!!?!?
Kyllä, mutta kaikki on suhteellista. Itselläni on mielestäni suhteellisen kova kipukynnys, joten sekin auttaa paljon. Fyysinenkipu on yleensä aina ollut minulle sellainen enemmän kestettävissä oleva asia kuin "henkinen" jos näin kliseisesti voisi sanoa. Toisaalta en ole ottanut tatuointeja edes vielä mihinkään "pahoihin" paikkoihin. Mutta joo, kyllä minua sattui kun istuin kolmatta tuntia hinkattavana; viisi neulaa raapien jo rikkoutunutta veristä ihoa. Harvoin kuitenkaan valitan tai sanon mitään. Paras tapa on yleensä vaan koko ajan höpötellä jotain dorkia juttuja että pysyy ajatukset koossa. Itse pystyn hallita sillä tavalla parhaiten kipua.

Jos en väärin muista niin ainakin toi sun viimenen lintutatska on legacy tattoossa otettu, eikös? olis mukava kuulla palautetta kyseisestä paikasta kun oon aatellu siellä ottaa seuraavan tatskani eli olitko tyytyväinen hinta/laatu-suhteeseen ja palveluun yms?

Kaikki tatuoinnit on tehty Legacy Tattoossa ja en voi muuta kuin susoitella lämpimästi kyseistä paikkaa kaikille. Palvelu pelaa ja hinta/laatusuhde on kohdillaan. Ainahan toivoisin että tatuoinnit olisi edullisempia, mutta toisaalta olen valmis maksamaan laadusta. Semmosia sutturoita olen nimittäin joutunut näkemään (ja kuuntelemaan) Lohjalla, että huhhuh. Keskustasta, mustiolta, vihdistä jne. en suostuisi tatuointia ottamaan, ikinä koska olen nähnyt aivan järkyttäviä tuotoksia, siis aivan järkyttäviä. Itseasiassa yleisin fraasi menee näin "Hei paljon toi maksoi, mul makso vaan 50e kun kaveri teki, hähä". Minun ilme tatuoinnin nähtyä - priceless.

Kyllä tuommosia paikkoja löytyy myös Helsingistä mielinmäärin. Sen takia kannattaa oikeasti tutkia etukäteen minne on menossa. Yleensä aina tatuoijilta löytyy netistä jonkinnäköinen nettisivu ja sieltä jonkinnäköinen portfolio mihin kannattaa luottaa. Ei kukaan laita "huonoja" kuvia sinne tahalleen. Ja kannattaa myös miettiä minkälaista tyyliä kuvalleen haluaa ja mennä sen tatuoijan luokse jota sitä "tyyliä" parhaiten toteuttaa.

Hmm! Kerro ensimmäinen/ensimmäisiä (niitä noloja..) tatuointisuunnitelmia mitä sulla on ollut. Koska olet ensimmäisen kerran ajatellut tatuointia ja koska aivan vakavissasi.

Mua naurattaa tämä kysymys ihan hirveästi, koska mietin minun kaverin yhtä nolointa tatuointi-ideaa, voi kun saisin siltä luvan kertoa mikä se on ollut; koska se on vaan niin hauska. Mutta onhan noita. Mä olen ihan sairaan kiitollinen siitä, että useimmissa paikoissa on IKÄRAJAT. Muuten mulla olisi ehkä:
  • Kliseinen latinalainen teksti keskellä kättä. 
  • Alaselässä jonkinnäköinen perhostripaliväkerrelmä. (OKSENNUS)

  • "om" merkki niskassa. (Olisin halunnut samanlaisen kun yhdellä tytöllä irc-galleriassa) Ideassa ei mitään vikaa, mutta se matkiminen, öh.
  • Ja oli minulla myös vaihe jolloin olisin halunnut "polynesia" henkisen tatuoinnin.
http://www.japanesetattoos.us/wp-content/uploads/2011/03/Arm-Polynesian-Tattoo-Meanings.jpg
Dwayne Johnson demonstroimassa "polynesian tattoota".


Vakavaksihan tämä meni sitten siinä vaiheessa kun tapasin minun poikaystävän ja uskalsin vihdoin lähteä toteuttamaan ideoita iholle asti.

Ömm, mitä ideoita sulla on tulevaisuutta varten? Ei tarvi kertoa tarkasti että se ja se kuva just siihen mutta esim. onko joskus tulossa isompaa kuvaa? Tai jotain kokonaisuutta? Maalaile ideoita. 
Seuraava missio olisi käydä täyttämässä vasemmanpuolinen sisäkäsi. Se, mitä olen nyt aristellut tässä jo tovin. Minulla on idea -  tai itseasiassa oma tekemä piirrustus johon olen väkertänyt kolme elementtiä mitä ainakin kuvaan haluan. Eli nyt pitäisi enää kipittää Legacyyn varaamaan aikaa ja pyytämään Jussia raapustamaan se 100x hienommaksi. Olen tunnetusti vielä perseasiakas, koska vaadin nähdä kuvan kerran ennen sen ottoa ja sitten lähetän n. 1000 sähköpostia perään että mitä toivon muutettavan. (Niin joo, ja pitäisi säästää ensin rahaa että voin mennä sen ajan varaamaan).

Ideaa en koskaan kerro etukäteen, en tiedä miksi. Siitä on vaan tullut sellainen salamyhkäinen tapa. Ehkä siinä pätee se sama ideologia kuin ennen lävistysten ottamisessa: En koskaan kertonut että menen ottamaan, koska sitten olisi nolottanut jos en olisi uskaltanutkaan ottaa sitä. :--D

Noin muuten en ole vielä päättänyt että mitä tahdon seuraavaksi sen jälkeen. Nämä ideat iskee aina silloin tällöin ja annan niiden muhia päässä n. 4-6kk  ja lopulta sitten menen ja otan, tai olen ottamatta. Projektina olisi kuitenkin joskus saada ainakin vasen käsi valmiiksi. Varmaan myös oikea, koska se on niin tyhjä. 

Sitten voisi kertoa miten sun porukat/tuttavat/lähipiiri on suhtautunut kuviin. Onko tullut mitään älytöntä kommenttia. Toivottavasti aiheesta riittää isoon postaukseen! Mä jo ootan. :D

Äiti: "Ai kauhee"
Iskä: "hieno"
Mummi: "miksi, lähteekö ne koskaan pois?"
Ukki: ":o" (toinen ukki ei ole nähnyt, ja toivon ettei koskaan näekkään tai sen jälkeen musta tulee perheen musta lammas)
Sisko: "Siistii, mäki haluun"
Veli: "ai onks toi uusi vai"
Kaverit: Aika lailla jakautuneet mielipiteet, joistain näkee naamasta, että ei ne tykkää. Osaa ei kiinnosta ja muutama tykkää.. kai, ainakin Mira. :--D
Yleisesti, esim töissä: Positiivista palautetta todella monelta, siis aivan iästä tai sukupuolesta riippumatta. Maailmaan mahtuu "onneksi" myös niitä idiootteja: "onks sulla loppunut piirrustuspaperi kesken, ehheheh". Dooshpääg.

Mitä mieltä oot tatuointien "hyväksyttävyydestä" nykyaikana? Onks sulla mitään negatiivisia kokemuksia, esimerkiks siitä, ettet olis päässy johonkin paikkaan töihin tai vastaavaa tatuointien takia? Tosin tolla media-alalla niillä ei varmaan ole paljoa väliä ja muutenkin siellä päin... Täällä maaseudulla ne kun ei kumminkaan oo vielä ihan peruskauraa :D

No kyllä minäkin aika landella asun, ehheh. No siis joo. En tiedä jäikö mun Hesburgeri ura siitä kiinni, että mulla on tatuointeja vai yleisesti siitä että en vaan ollut se oikea henkilö. Toistaiseksi ei ole ollut sellaisia tilanteita, missä ei olisi soveliasta näyttää tatuointeja. Sen näkee melkein vasta sitten kun alan oikeasti hakemaan jotain muita duuneja. Meillä periaatteessa töissä tatuoinnit sekä lävistykset pitäisi peittää, mutta itse en ole tehnyt niin, enkä kyllä ole saanut niistä moitteita vaikka "pääjehut" ovat ne nähneet. Jos minulla on töissä kuuma, en todellakaan aio pitää hupparia vain sen takia päällä että mulla on tatuointeja.. ja tosiaan, varsinkin asiakkailta palaute on ollut todella positiivista.

Veikkaan että asia olisi toinen jos mun olkapäässä lukisi isiolla "white power tai satan 666 tai pillumagneetti" - sitten ehkä voisikin tulla sanomista, että pidähän nuo piilossa ettei tule väärinkäsityksiä.

Onko sulla jotain unelmaa tatuointiartistin suhteen? Eli haluaisitko jonkun tietyn artistin työnnäytettä ihollesi? :) 

Aaaah, Valeria Vargas. Antaisin mitä vaan jos pääsisi joskus hänen tatuoitavaksi. Olen kuolannut kyseisen artistin teoksia jo ikuisuuden ja voisin tatuoida itseeni kaikki hänen tekeleensä. Aivan tajuttoman taitava. Ihana värien ja yksityiskohtien käyttö. Antaa kuvien puhua puolestaan!
kuva/photos: Valerie Vargas

kuva/photos: Valerie vargas

Elikkä siinäpä se. Kiitoksia kysymyksistä! Pahoittelen että kesti vastata, mutta yritin hieman pähkäillä näitä ettei kukaan vedä herneitä nenään tai ymmärrä jotenkin väärin näitä vastauksia.

20 kommenttia:

Hertta kirjoitti...

Vargas on ollu munkin ultimatelemppari ikuisuuden ja Englannissa asuessani mietinkin, että uskaltaiskohan sitä käydä, mut työkuviot sit rajotti.
Mukava postaus, ja mun mielestä sun kannattais ainaki ottaa alaselkään perhostribaali ihan vaan niinku esim. mummon muistoks niinku jollain missillä oli :D

Anonyymi kirjoitti...

tosi kiva postaus =)

Anonyymi kirjoitti...

mä ihailen sun tatskoi iha mielettömästi! :)
-kossu

Mirette kirjoitti...

Hertta: Joo siis mäki olen miettinyt että jos joskus kävisi niin hyvä tuuri että pääsisin englantiin, niin voisin myös vähän selvittää että voisiko päästä Valerian käsittelyyn.. se olisi niin mieletöntä. Mutta olen myös miettinyt että haluaisin tietysti jotain isoa ja jos sitä pitäisi "jatkaa" niin menisi vaikeaksi. Ehkä en ottaisi isoa.. hhmmm..
Niin joo ja Mummo oli varmaan tosi otettu :D

anonyymi: No hyvä että miellytti :) kerranki jotain vähän pähkäiltyä.

Anonyymi: <3 jeii ^__^

Meeri kirjoitti...

TTU toi on hieno, missä tolla tytöllä on joku susi päässä.

Iivi kirjoitti...

Ihanaa, että tuli tällainen postaus! Kiitos siitä. Olen kyllä täysin samaa mieltä tuosta tatuointien merkityksestä. Toisilla se merkityksen hakeminen menee jo niin yli. Itselleni merkitystä tärkeämpää on se, että kuva on hieno, mutta tosiaan, meitä on moneksi.

inka kirjoitti...

Hah, oon ruvennu llukeen tätä joka pvä! =) pikkasen naureskelen partaani täällä noista rumista ja huonosti tehdyistä tribaleista :D itsehän en niitä omistakaan kuin x monta! =)eikä auttanu ikärajakaan! mut nyt 10 vuotta myöhemmin ehkä voisin valita toisin :D :D

Mirette kirjoitti...

Meeri: Älä, ja niitä on paljon enemmän tommosia saman tyylisiä. Itseasiassa toi tatuoija kirjoitti ennen eri blogia missä oli enemmän noita kuvia.. harmittaa että sitä ei enää ole.

livi: Jep :)

inka: Mulla on tämmöinen addiktoiva vaikutus, heh heh :D mut sähän tiedät inka että hekan teokset on verrattavissa taiteeseen ;) Niissä on semmosta "retrohenkistä ysäriä" kuulemma :D

ami kirjoitti...

Ahhh, ihana postaus. Kiitti tästä!

Veikkaan että asia olisi toinen jos mun olkapäässä lukisi isiolla "white power tai satan 666 tai pillumagneetti"
:--------------DDDDDDDD Mä kyllä oon miettinyt tollasta white power-tekstiä aika kauan...

Upeet kuvat sulla. Ihanat värit ja mahtava jälki, oot onnekas! On myös tosi kiva kuulla tatuoidulta että ne merkitykset ei oo aina niin übertärkeitä, oon samaa mieltä! Kunhan kuva miellyttää itseään ja sitä rataa. Ei merkityksissäkään mitään haittaa tietenkään mutta mun mielestä on turha ruveta väkisin kaivamaan sille haluamalleen kuvalle jotain merkitystä.

Sanottiinko sulle siis työhaastattelussa jo jotain tatuoinneista? Oliko se vaan sellanen "ei saa näkyä tatuointeja", "okei peitän ne", "selvä hyvä juttu"?

Ah, lisää...

Mirette kirjoitti...

Ami: Tarkotatko sitä hesekeissiä vai mun nykyistä? Sillonku hain heseen niin itse kysyin niiden tatuointipolitiikkaa siitä syystä että ne kuitenkin on duunissa melkein aina t-paidalla, että saako näkyä. Muistaakseni oli sillee et ei sais näkyä, mut et se paita on niin pitkä hihoista että peittää olkapään. Ja riippuu aika paljon kyllä tatuoinnistakin senkin se haastattelija sanoi epävirallisesti. :D

Mutta mun nykyisessä paikassa niin meille tuli sellanen "Käsikirja" työpaikalle käyttöön n. vuosi sitten mihin oli sitten skriivattu että ei tatuointeja tai lävistyksiä näkyvissä paikoissa. Mutta se oli ennen kuin mut siis edes palkattiin sinne. Tämän uuden infon myötä yksi minun työkavereista otti silloin aina sen lävistyksen työpäivän ajaksi pois, mutta en minä. Ajattelin että jos saan potkut sen takia että mun kielikoru näkyy niin voi voi. Mut jossain lafkoissa on aina se tietty "ei saa meikata sutturaksi" tai käyttää provosoivia printtipaitoja yms.

Ja itse en todellakaan jättäisi palkkaamatta ketään sopivaa henkilöä ihan vaan siksi että sillä olisi lävistysnaamassa tai tatuointeja (olen kuitenkin myymäläpäällikkö). Riippuu siis varmaan aika paljon myös myymäläpäälliköstä ja kuinka tiukkoja milloin missäkin ollaan.

Sagu kirjoitti...

Voi jestas noi Vargasin kuvat! Mielettömiä!

Oon kyllä niin samaa mieltä sun kanssa tosi monesta pointista tossa tekstissä. Onhan se siistiä, jos tatska symboloi jotain itselle merkityksellistä asiaa, mutta kyllä ihmisten pitäis myös voida uskaltaa ottaa tatuointeja siksi, että ne ovat kivan näköisiä. Kauhean diipin taustatarinan vääntäminen jollekin ruusulle, tähdelle tai tribaalille on vähän pft. Osa mun tatskaideoista tulee ihan siitä, että ne ovat hienoja, ja osa on sitten old school -tyyppistä symbolia, joilla siis "väkisinkin" on jokin merkitys.

Itsellänihän ei ole siis vieläkään mustetta nahassa, oon jänistänyt. :D Pitäisi kyllä alkaa pikkuhiljaa taas katsella, rupeaisi olemaan ajankohtaista! Ideoita on paljon ja ne tuntuvat sellaisilta, että tuskin kaduttaa ainakaan ihan heti.

aba kirjoitti...

Olipa perusteellinen stoori. Ite oon kyllä tuota 'kuvassa pitää olla merkitys'-sakkia, mutta voisin kyllä ihan helposti ottaa 'vain' kauniin kuvan.

Sulla on nätti iho! <3

NELLI kirjoitti...

"Mielestäni joillain on kuitenkin mennyt ihan yli tuo koko merkityksien hakeminen: "Joo otin nää kolme tähteä mun olkapäähän ja nää kuvaa mun iskää, äitia ja toi pienempi on mun edesmennyt koira" ?? Hmm, liikaa katsottu Miami inkkiä?"
- niin totta ! niinku joskus ku eksyin jonku about 15v tytön blogiin joka luetteli "et mä laitan tällasen ja tällasen ja se kuvastaa niinku mun äitiä ja isää ja sit haluisin tämmösen joka kuvaa koko perhettä ja sit mulla on pinskun ja tinskun ja emppiksen kans tämmönen kaveritatuointi suunnitteilla ja sit mä ehottomasti haluun mun lasten nimet ja koirat ja kissat ja kultakalat". silleen HUOH ?!?!? musta on hyvin okei ottaa tatuointi ihan vaan siks ku se on kaunis. nykyään ei ole enää vain ne tatuoinnit muodissa vaan ne tatuointien merkitykset :D

mutta hei tää oli ihana postaus, ja vargas <3 nuo sun tatuoinnit on kyllä kaikki todella kauniita ja hyvin tehtyjä :)
kuume !!!

Haidi kirjoitti...

ooooi upeita tatuointeja sulla! :)

RagDoll kirjoitti...

Mmmm.. Dwayne <3
jep, minullakin olisi tuollainen tribaali alaselässä. Onneksi en koskaan uskaltanut sitä ottaa. Maku kun on jotenkin kummasti 8 vuoden aikana muuttunut. ;)

Hanna kirjoitti...

aaaa ihan mielettömät hihat tekeillä ! upeeta taidetta sun iholla :--) !

Mirette kirjoitti...

Sagu: Joo kannattaa sitä miettiä ihan huolella. Itsekkin jo näin aikaisessa vaiheessa harmittelen pienioä epäkohtia :D

Nelli: Jep, nimenomaa muodissa. Mutta siis toki ei siitä ole haittaa jos sen on ottanut tribuuttina jollekkin tai siinä on muuten joku syvempi merkitys :) Eihän se keneltäkään pois ole. Mut siitä en diggaa että joku tulee mulle valittamaan siitä että on typerää ottaa tauointeja jos ne eivät kerran merkitse mitään.

aba:Joo ja ei siinä mitään vikaa ole :) Vika tulee siinä jos on tatuointeja vastaan siinä mielessä, että jos niissä ei ole merkitystä, ei tarvii ottaa.. junou.

haidi: kiitos <3___<3

Ragdoll: haha :D

Hanna: Kiitoksia paljon <3__<3 hitaasti hyvää tulee!

Anonyymi kirjoitti...

Sulta on useaan otteeseen kysytty mikä on kellonAJAN tarkoitus ja olet sanonut:"Anonyymi: Kellonajalle ei ole, mietin sitäkin kyllä. Kellolla enemmänkin :) "
olet myös sanonut että olit tyhmä kun et laittanut kellonaikaa niin että se tarkoittaisi jotain.

Tässä postauksessa kuitenkin sanot ettet kerro mitä aika meinaa? Miksi

Anonyymi kirjoitti...

http://bodymodifications.net/member/bludgeoned/205049/

..tuli fiilarit, että oon nähnyt tämän tatuoinnin aiemmin ja paremmin tehtynä jossain. SULLA!

Anonyymi kirjoitti...

obs, edellistä kommenttia ei tarvi julkaista, mut aattelin että ootko nähny ton... eiks sun tatskoista joku oo aiemminkin vetänyt melko suoran kopion?