14 maaliskuuta 2011

rip

Yhyy, käytin kameraa perjantaina kameraliikkeessä ja se sai virallisen kuolemantuomion. Ei pysty korjata ja kenno on jotenkin mennyt sillä tavalla vinoon että sen ei koskaan edes kuuluisi mennä niin???  Eli yritin tosiaan selvittää miksi se ottaa vinoja kuvia: Ei pysty korjata. Toinen kysymys koski objektiivia joka piti hirveää rätisevää ääntä: Ei pysty korjata. Kyselin tuomion jälkeen vähän suosituksia uusien kameroiden suhteen,ja myyjä sanoi että mun kannattaisia hankkia sellainen kamera jossa on magneettinen runko =kestää, mutta tottakai niiden hinta alkaa 1000e ja no.. en oikeasti hirveästi haluaisi tuhlata noin paljon kameraan jonka kuitenkin rikon jossain vaiheessa.. se on ihan selvä.
Eli todennäköisesti mä yritän nyt hetken aikaa kestää tolla vinolla asetuksella (tosin nyt kun alkaa tulla enemmän valoa, valokuvauskin on paljon mielekkäämpää), tai sitten joudun TAAS pohtia että sony alpha 290 (hinta tällä hetkellä n. 330e, ja uudistettu versio tuosta a200:sesta) vaiko Canonin 500D (n. 500e).
Ja tiedän jo nyt haluavani Canonin ihan vaan vaikka siitäkin syystä että jopa hämärässä otetut kännikuvat onnistuu paremmin. :--D

Eli ainut mitä pitäisi tehdä ensin, on myydä mun todella vähän käytetty objektiivi sony DT50mm f1.8 sam. Ostettu kameraliikkeestä ovh 200e. Käytössä ollut talven ajan, eli vain muutaman kerran. Hintapyyntö 150e.  Jos on oikeasti kiinnostuneita, niin pistäkää viestiä mun sähköpostiin mirettep(at)hotmail.com
http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/SAL50F18?$prod$

Sony DT 50mm f/1.8 SAM objektiivi.
Pienikokoinen korkean valovoiman objektiivi, joka sopii hyvin esim. muotokuvaukseen. Soveltuu käytettäväksi Sonyn APS-C -kennokoon kameroiden kanssa.
  • polttoväli: 50mm, 75mm kinovastaavuus
  • rakenne: 6 elementtiä 5 ryhmässä
  • kuvakulma: 32°
  • himmenninlevyjä: 7
  • pienin aukko: F22
  • lähin tarkennusetäisyys: 0.34m
  • maksimi suurennussuhde: 1:5
  • suodinkierre: 49mm
  • mitat: 70x45mm
  • paino: 170mm
Sopii: Sony DSLR-A100, DSLR-A200, DSLR-A230, DSLR-A300, DSLR-A330, DSLR-A350, DSLR-A380, DSLR-A700

6 kommenttia:

Ginia kirjoitti...

Äh, oon just miettiny pistää oman sony a100 kamerani vaihtoon kun on jotenkin iso ja kömpelö eikä kuvatkaan miellytä parhaalla mahdollisellta tavalla :c Aattelin hankkia Nikon D3100 jos joskus saan rahat kasaan. Mut toivottavasti löytyy ostaja!

Timjai kirjoitti...

Eikö sen pitäis mennä jo johonki sonyn vakuutukseen jos on tollanen vika! Tuskin on sun vika joku kennon vinoisuus? :O ihmettelen asiaa täällä, koska mulla meni aikoinaan Canonin pokkari Canonin piikkiin, ku siitä meni kenno rikki.. En sitten tiiä miten tuossa Sonylla toimitaan, että onko yleinen vika.

Anonyymi kirjoitti...

mul meni suljin paskaks mun canonin järkkäristä vuos sitte ja se meni canonin piikkii.. olin ihan paska housussa et voi vittu, mun rakas järkkäri eikä takuutakaa enää jäljellä, mutta otin selvää et jokaisella tuotteella on tietty tuotetakuu ja loppujen lopuks se korjaus meni sitte canonin piikkii koska vika ei tullu mitenkää mulla. alko yhtäkkii ottaa mustii kuvii ja piti ihme ääntä. et aina kandee yrittää! onneks yritin, nyt on taas järkkäri kunnossa ja mulla hyvä mieli.

veerra kirjoitti...

otan osaa :( en kestäis jos mun järkkäri hajois (tosin eiköhä toi oo vaan ajan kysymys mun elektroniikan kohtelu tyylillä :P)

Christina kirjoitti...

Voi kurjuus, otan osaa! :(

Mirette kirjoitti...

Ginia: Joo siis mulla on ollut tuo sony alpha 100 mut se meni rikki - oho, ja nyt toi 200 mut äh, kyllä nyt on vaan aika vaihtaa siihen Canoniin vaikka uudemman sonyn saisin edelleen edullisemmin.

Timjai: No ei periaatteessa kun olen kuitenkin tiputellutkin sitä :D

Anonyymi:Juu siis jos toi vika olisi ilmennyt ihan itsestään niin tottakai valittaisin siitä, mutta kun tiedän etten ole kohdellut sitä parhaalla mahdollisella tavalla niin tässä tulos...

Veerra: :( kiitos

Christina: No, hyvä syy ostaa uusi. :D