22 maaliskuuta 2011

Mikä on kun ei taidot riitä

Tällä hetkellä tekisi mieli koko ajan vaan tökkiä itseäni haarukalla reiteen koska nyt voin oikeasti sanoa että ahdistaa! Tässä kouluun hakemissa on kiinni niin paljon muutakin kuin vaan se että pääsisi opiskelemaan. Ajatus siitä että mä pääsisin vihdoin  pois tästä ankeasta tuppukylästä tuntuu niin ihanalta. Toisaalta mun haaveet opiskeluun pääsystä on alkanut hiipua aika radikaalisti. Valitettavasti kalliit piirrustustarvikkeet ei silti tee susta taitavaa piirtäjää. Mä en vaan osaa! Kai/tai tottakai mä aion vielä yrittää, mutta jotenkin näillä rahkeilla.. ei tästä tuu yhtään mitään.
Lohduttavaa tässä tietysti on se, että vaikka mä en pääsisikään mihinkään opiskelemaan, me aiotaan silti häipyä täältä syksyllä. Itse lähtisin vaikka heti, mutta ei ole oikeastaan järkeä muuttaa alle puoleksi vuodeksi jonnekkin jos sitten kuitenkin pitäisi taas muuttaa. On se vaan silti niin ankeata, että joka päivä herää hemmetin pahalla päällä ja pelkkä ajatus tulevasta päivästä pistää suoraan sanottuna vituttamaan.  Iiih angstimire and I hate my life-manaus.
Taidoinnäyte. Jos lähtökohtana on, että toi on ehkä paras mitä oon tähän mennessä pystynyt  piirtämään.. niin kelatkaa. :--D Voi helkutti. Mitäs muista uravalintoja mä voisin itselleni keksiä? Mites lukijat, aiotteko hakea tänä vuonna jonnekkin ja mites sujuu?

Martti Servo ja Napander - Mikä on kun ei taidot riitä

10 kommenttia:

veerra kirjoitti...

mä haen nyt ja en tiiä mitä teen jos en pääse.. tää on nyt neljäs kerta ku haen ja tän jälkee alkaa jo vähä usko hiipumaan. mulla onneks ei oo ennakkotehtäviä tehtävänä, mut VAKAVA:aa pitäs lukea. oon tosin harkinnu, että jos en lukiskaan ja jättäsin hakematta luokanopettajajuttuu, mut toisaalta se taas on se mitä haluaisin eniten opiskella/tehdä ja koska ei mulla mitää muutakaa oo mihin pitäs keskityyä niin miksei.. :D tsemppia sulle :)

Loura kirjoitti...

Mä haen Yliopistoon lukee filosofiaa... en oikein tiiä mistä tää ajatus lähti mut kovasti oon lukenu ja toivottavast jotain jää päähänkin. :D

Aikaisempina vuosina oon hakenu valokuvaajaksi, kulttuurituottajaksi, viittomakielen tulkiksi, teatteri-juttuihin... jne.

tänä vuonna en hae noihin vanhoihin tuttuihin ku vahingossa varasin ulkomaanmatkan sil viikol ku niitten pääsykokeet ois ollu :D hahaha.

Juliahelmiina kirjoitti...

Oon hakemassa, en vaan oo vielä saanut tehtyä amk-hakua ollenkaan ja ennakkotehtävätkin on aloittamatta. Väitän siis, että mulla menee paremmin kuin sulla :'D

MOENDE kirjoitti...

Meikä hakee yliopistoon opiskelemaan kirjallisuutta ja englantia, amkiin viestinnän ja maaseutuelinkeinojen (jep :D) koulutusohjelmiin ja sitten vielä amiskaan ompelijaks, ratsastuksenohjaajaks, maanviljelijäks ja ajoneuvoasentajaks! Aattelin hakea vähän joka paikkaan, niin jospa tänä vuonna pääsisin sitten johonkin... Ja oon lukusuunnitelmasta pahasti jälessä (=en oo vielä lukenu yhtään), mutta ehkäpä se tästä.

Anonyymi kirjoitti...

Hei minne meinaat hakea? :)

Kermaperse kirjoitti...

Piirrustus näyttää hellyyttävältä! Ihana :)
Ite niissä kultaseppäpääsykokeissa piirsin jonku maailman kämäsimmän hyttysen (sitä ennen se piti muotoilla sellasesta massasta) ja nimesin sen The Bloodsuckeriks :D Se oli siis hyttynen, jolla oli ripset ja rusetti päässä (wtf) :D Ja mä vaan hakkasin päätäni pöytään, et ei stn. Ei kukaan voi tollasella mihinkään kouluun päästä, että mitä hemmettiä mä oikeen olen tehnyt, eks nyt parempia ideoita tullu. Mutta.. jostain kumman syystä pääsin sisään :|
Että you'll never know! Persoonallinen piirrustustyyli voi olla jopa tärkeempää, kuin täydellisyys :) Anna mennä vaan ilman estoja! Ota vaikka lasi (tai pari) punkkua :D Iteki olin jossain lääkehuuruis niissä pääsykokeissa, ku olin ihan kipeenä.
Oh, tulipa multa taas tervehenkisiä neuvoja..

Kermaperse kirjoitti...

Ainii ja ite rämmin parhaillaan epätoivosena kemianlaskuja läpi.. vielä pitää biologiaa lukea, mitä en oo ees alottanu..
Mutta muutetaan kyllä pois tästä pikkukylästä, vaikka en opiskelemaan pääsiskään. Sit ens keväänä haen uudestaan, jos ei nyt tärppää :)

Mirette kirjoitti...

veerra: Ilmeisesti tohon luokanopettaja kouluun on kyl vaikea päästä. Mulla on pari tuttavaa jotka hakee jotain neljättä kertaa :/ Sit jos haluaa päästä helpommalla niin pitää mennä opiskelee johonki lappiin.. :D

Loura: No huhhuh, mut mikä ettei :D Mulla on vaan niin hirveän kova hinku päästä just tonne että en nää oikeen muita urasuunnitelmia itselleni.. :(

Juliahelmiina: No siis mä oon luonnostellut ja kirjottanut jotain skeidaa, mut niistä pitäisi vielä muokata jotain oikeesti fiksua. Tässä käy varmaan samalla tavalla kun lukion yo-kokeissa : hirvee pänttäys+lukeminen päivää ennen koetta xD

MOENDE: No luulis nyt että johonki pääsis, ainut että tossa iskee se "Ää mihin keskittyä" :D

Anonyymi: Vantaan metropoliaan :) Luovuin jo muotoiluinstituutista kun totesin et oon niin paska piirtämään.

Kermaperse: Voin ottaa kuvia mun vielä hellyyttävämmistä taideteoksista. ;) No ei mut kyllä mä eilen tota pohdin kun piirrustelin, että jos nyt edes jotain sais valmiiksi niin lähettäis sen menemään.. ei siinä nyt mitään ainakaan menetä..

viv kirjoitti...

oon nyt haken lahden muotsikkaan sisustusarkkitehdiksi ja ennakkotehtävät tekemättä, ajatukset on kasas mut toteutus kusee!!!!!! samoin sitten TAIKkiin haettu lavastusta ja samahomma, ideat pääs mut en oo aikaseksi saannu tehtyy mitään.. on mul viel vähän aikaa...

Anonyymi kirjoitti...

http://www.youtube.com/user/kotivideoita#p/u/16/3C0c11lgdqM