01 helmikuuta 2011

Hello sailor!


Kesää ja isompaa palkkaa ennakoiden pistin Halensilta tilaukseen tämän Criminal Damagen mekon. Mielestäni se on aivan ihana, mutta vaatii kyllä sovituksen ennen kuin voin sanoa sopiiko se juuri minulle. Yhyy, siinä on pienen pieniä ankkureitakin! Hinnalla tämä kyllä on pilattu, joten toisaalta "toivon" että vetskari ei mene kiinni tai se muuten vaan näyttää kamalalta jotta voin hyvällä omatunnolla passittaa sen takaisin...

Ps. Onko kukaan ollut yhtä dorka kuin minä? Kävin tässä taannoin paikallisessa H&M:ssä rahattomana sovittelemassa jonnin joutavia vaatteita. Sovitin valkoista toppia, mutta siitä kuulsi läpi. Päätin sitten kokeilla miltä se näyttäisi mustan topin päällä. Olin tehnyt juuri seitsemän tunnin työpäivän, väsytti ja oli nälkä. Aloin sitten kiskomaan päälleni talvitakin alla piilevää lämpökerrosta. Palautin vaatteet paikoilleen, pyörin vielä hetken ja kävelin ulos.  PIIP PIIP PIIP PIIP PIIP... "Mitä vit..." - aaaargghh eii.  Puna nousi hetkessä kasvoille ja sydän alkoi hakata tuhattasataa - Unohdin sen helvetin topin päälle.  Kauhuissani otin heti katsekontaktin myyjään ja kipitin sen luokse samalla ladellen vuolaita anteeksipyyntöjä. Sanoin heti, että unohdin oikeasti vahingossa yhden topin päälle. Tiedän kyllä miltä tuo kuulostaa myyjän korvissa. No myyjä sanoi olevansa extraaja ja pyytävänsä alakerrasta jonkun enmuistakukan paikalle. Siinä kun minuutin venasin että kyseinen henkilö tulee alakerrasta yläkertaan manasin kauhukuvia mielessäni vartijoista, näpistelysyytteestä, ikuisesta rikosrekisteristä, vankilareissusta ja siitä että en saa enää ikinä töitä mistään kaupasta... (okei, saatoin liioitella hieman).

Kun alakerran myyjä lopulta tuli paikalle hymyillen ystävällisesti aloin selittämään tarinaani siitä mitä oikeasti tapahtui. Myyjä hymyili vaan ja totesi, että "no tässä on hälytinkin kiinni, en usko että kukaan olisi niin tyhmä että yrittäisi varastaa jotain mutta jättäisi hälyttimen kiinni" Oh thank god. Asia saatiin sovittua heti siinä paikan päällä. Mutisin vielä tuhansia anteeksipyyntöjä, manasin omaa häpeääni,  ja sitä että "mä olen itsekkin myymäläpäällikkö, en mä tälläistä tekisi". - Ja tosiaan, myyjä oli jo tässä vaiheessa sanonut ASIAN OLEVAN OK, mutta jatkoin silti. Onneksi tajusin lopulta kuitenkin sulkea suuni - kerran vielä pahoitellen.. ja sitten liukesin paikalta.

Pakollinen ostoslakko, alkaen heti (ainakin h&m:lle).

17 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Todella upea mekko ! Pystyn kuvittelemaan sen hyvin sulle (: !

Onneks ne sentään uskoi, ettei sua raahattu minnekkään kusikoppiin !

Muistan ku pikkutyttönä ostin ärrältä, jonkun lehden niin se myyjä oli unohtanut piipata sen lehden (siis et se ois käyny siinä viivakoodisysteemissä :) & ku lähdin onnellisena kaupasta ulos, niin titenkin kuului PIIP PIIP ja sit paniikissa katoin sitä myyjä joka oli tympääntyneen näköinen ja menin sen luokse selittään tilanteen etten oo ottanut mitään. Sit se myyjä hiillosti mua pitkään ja olin jo ihan itku kurkussa (olin herkkä lapsi :D) & lopulta se katto sitä lehtee, miettti ja sanoi et: oho en huomannut viedä tätä lehtee viivakodipaskan läpi !
Myyjä oli siinä ihan vaan lol voit lähteä. En kyl käynyt siinä ärrällä sen jälkeen pitkään aikaan
:---D

Anonyymi kirjoitti...

mä ostin kerran hennesiltä nahkatakin. no myyjä irrotti hälyttimen siitä sivusaumasta, pakkas pussiin jne.. ja sitte alko kuulua piipiippiip kun olin menossa ulos liikkeestä. kävi ilmi että ne takin TASKUT oli täynnä irti kiskottuja häläreitä kun joku oli pöllinyt jotain niin johonkinhan ne pitää näköjään sitte piilottaa :D

Peeta kirjoitti...

Hahahah aika paha :DDD Voin vaan kuvitella miten noloa toi on ollut. Onneks paikalle ei sitten pörhältäny mikään yli-innokas vartija joka ei olis ottanu kuuleviin korviisakaan selityksiä. Loppu hyvin kaikki hyvin :D

Mutta tosiaan, toi mekko on IHANA!! Miks esittelet tollasia kun mulla ei ole rahaa?! Aaargh siis ihan täydellinen mahtavan komea mekko ja haluan sen NYT.

Linne kirjoitti...

Hyi kauhee, voin vaan kuvitella miten paisees oot tuossa tilanteessa ollut:D

Itse piippaan usein kirjastossa, vaikkei siihen mitään syytä oliskaan, ja siksi sydän hyppää aina kurkkuun, kun kävelen niiden tunnistimien läpi:) Ja tuon takia ahdistun oikeestaan aina, meenpä niiden läpi missä vaan ja näytän siks jo sillain varmuuden vuoks huolestuneelta ja syylliseltä:D Että toivottavasti mulle ei ikinä käy kuin sulle, kun kukaan ei varmana uskois, että oisin syytön:D

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Auuts, luulis että ne heti ekana testaa sen lehden ja sitten käskee sun kävellä häläreiden läpi uusiksi. Ihme hommaa :D lapsuustraumat.

Anonyymi: :D haha. Joo ja siis ei toi oo mitään jos on ostanut jotain ja piippaa.. mutta itte kun en ostanut ja se oli päällä.. voeh :D

Peeta: No siis NIIMPÄ. Ja kysyin vielä että tuleeks tästä nyt joku vartijajuttu. "no jos täs ei olisi ollut tätä häläriä, niin sitten olisi pitänyt pyytää vartijaa" Huh huh :D Onneksi tunnen aika monta vartijaa, oisin voinut ruinata niitä apuun.

Linne: Siis arvaappa olinko onnellinen kun olin jaksanut aamulla meikata edes hieman. Jos tämä olisi tapahtunut päivää ennen, mut olisi varmasti viety koppiin kun näytin niin spugelta= varma syyllisyys :D hahah.

Riikka kirjoitti...

Hahhaa, vähän toi oli varmaan nolo tilanne :D Oisin ihan paskana jos mulle kävis tolleen! Joskus sovituskopissa on kyllä meinannut unohtua just joku toppi päälle, mutta yleensä oon sen heti tajunnut. Ois aika kamala jos tolleen kävis jossain ulkomailla jossa niillä ulko-ovilla seisoo aina ne pelottavan näköiset vartijat :D

sarkku kirjoitti...

oh crap :'D

mut mekko on ihana !

Hertta kirjoitti...

Kuumottivia noi hälytysjutut. Mulla on ollu kans kaks piippaus-tilannetta itsellä. Stokkalta ostin joskus jonkun neuleen, johon myyjä sit jätti vahingossa varashälyttimen. Olin sit vähän paskat housussa kun hälyttimet soi, koska stokka on muutenkin vähän hienostokauppa ja oon siellä aina jotenki vähän varpaillani etten vaan hajota mitään tms. Sit en vielä meinanu löytää kuittia, millä oisin todistanut, että oikeesti ostin tän just äsken, onneks se sit löyty lopulta kolikkotaskusta.
Toisen kerran hälyttimet soi Puolassa ja se oli vähän kuumottavaa kun itse ei puhu kieltä ja kulttuuri on muutenkin vähän erilainen. Myyjät sit huus vaan jotain kassalta ja itse olin ihan paniikissa, että "sorry, i don't speak polish", mut sit ne sanokin englanniks vaan, että mee vaan, noi hälyttimet soi aina randomilla tähän aikaan päivästä :D

Mut hyvä, että selvisit pahoittelulla :)

nadjastrange kirjoitti...

rakastuin tohon mekkoon niin kovasti et munki oli pakko tilata se! :D
tosin löysin omani ebaysta postikuluineen 43eurolla :)

Kermaperse kirjoitti...

Repesin ihan totaalisesti tolle myyjän kommentille, et "ei kukaan voi olla niin tyhmä" :D

Mulla oli nuorempana, joskus 12-vuotiaana joku reppu, joka piippas aina jossain anttilassa tai säästöpörssissä (sillon back in the days, ku ne vielä oli). Monta kertaa jouduin jonnekin takahuoneeseen asiaa selvittelemään, mutta koskaan syytä ei löytyny. Mut voit vaan kuvitella, kuinka traumatisoivaa ja noloa toi on ollu ton ikäselle! Ja kuinka syyttävästi 12-vuotiasta katsotaan, kun tollasissa kaupoissa alkaa piippaa.. Hassua sinänsä, että en ole ikinä elämässäni pöllinyt mitään. Kaveri sen sijaan pölli ties mitä ja sitten mä joudun ilman syytä selvittelemään miksi mulla piippaa. Maailma on epäreilu paikka :D

Mirette kirjoitti...

Riikka: Joo siis mullekkin on käynyt monta kertaa silleen, että olen juuri avaamassa sovituskopin ovea ja tajuan että prkl se jäi päälle.. Ei pitäisi koskaan mennä ajatuksissaan ja yliväsyneenä kauppaan. :D

sarkku: jep, toivotaan että se on yhtä ihana päällä.. tai ehkä toivotaan.

Hertta: No stockkalla toi on kyllä varmaan astetta pahempi :D Tuntuu jo muutenki aina että on alipukeutunut ja liian köyhännäköinen edes kulkemaan siellä xD

nadjastrange: Joo siis mäki löysin sen ebaysta, ja myös muutamia muita ihania criminal damagen mekkoja.. mutta mulla on kadonnut luottokortin tunnarit (jotka siis on mun isän ja maksan sille sit aina takas) niin en kestänyt enää koko homman monimutkaisuutta ja tilasin Halensilta :D Olin ihan yllättynyt yleensä että siellä edes on tota merkkiä.

Kermaperse: Joo siis näin jo sieluni silmin mitä oikeasti varastava henkilö olisi tossa vaiheessa ajatellut :D Huoh.. onneksi se myyjä oli ihana.. hymyilin sille vielä oikein aurinkoisesti kun se tuli yläkertaan - sitten sille vasta selitettiin että miksi se pyydettiin ylös. noloa :D

Mun äiti ostin idieshoesta, tai mikä lie olikaan, niin kengät kesällä ja sit se meni prismaan niin sillä alko piipittää ne. Lopulta kun ne tutki asiaa tarkemmin, ne kengät piipitti vaikka niissä ei ollut mitään häläreitä kiinni näkyvissä.. lopulta äiti kävi palauttaa ne koska ei niitä pystynyt käyttää jos joka kaupassa iskis hälytys. :D

Anonyymi kirjoitti...

oh no!! :D

mulla nuorempana hälytti aina kirjaston cd:t joka paikassa enkä kyl muista et ois kunnolla pyydelty anteeksi ku tultii siihe melkee reuhoo et reppu auki...
mut sit viime viikolla käveltiin kaverin kans kauppaan sisälle ja siin kohtaa alkao hälyt huutaa ja molemmat hyppää kaupast ulos ku pelästyy ja myyjä totes vaan et se oli naapurikaupan.... nolo :D

Anonyymi kirjoitti...

Noo, eiks teillä mustalaisilla ole tuo varastelu verissä, hehheh ;)

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Toivon että toi oli JULMA vitsi :D En ole kyllä mustalainen. Nimeni on suomalaisessa kulttuurissa. Mut yksi ranskalainen postinjakaja töissä kysyi miksi mulla on RANSKALAINEN NIMI. Mikä siis oli joskus myös mun äitin ideana. Huh huh! :D

Anonyymi kirjoitti...

Ihan näin vakavasti. Väitätkö tosiaan että olen ollut väärässä viimeiset kaksi vuotta kun olen sun blogia lukenut ettet olekkaan mustalainen?! Mustalaisen nimi ja mustalaisen tukka? Olen oikeesti pahoillani jos olen ollut väärässä. mukavaa yön jatkoa.

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Siis kyllä, en todellakaan ole mustalainen. Mun äitin nimi on Marjo ja Iskä jyrki ja pikkusisko on Meri-tuulia. Täysin suomalaisia kaikki ja täysin suomalainen suku. Mähän olen tänne aina vaan sitä naureskellutkin että mulla on mustalaisen nimi, että kiitti äiti vaan kivasti. Ja mullahan on oikeasti aivan tähkäpään vaalea tukka ja ihossa vaaleat karvat. :D
Oh, tämähän on aivan hirveä väärinkäsitys joka silti naurattaa mua ihan hulluna. :D

Anonyymi kirjoitti...

Ei perhana. Olen oikeasti todella pahoillani. En sitten tiedä mistä olen käsitykseni saanut :D