05 marraskuuta 2010

Perjantai kysymyksiä täynnä

Kysymys: Miksi nainen imettää lastaan tissistä h&m:n sovituskopin jonossa? Jopa minä vaivaannuin (varmaan siksi, että mun oli osittain pakko tuijottaa). Olenko se vaan minä joka pitää tuota karmaisevan outona? Ja tissi oli iso. Ja tämä tapahtui Forumin h&m:llä.

Toinen kysymys: Miksi ihmiset pysähtyvät aina joko liukuportaiden yläosassa tai liukuportaiden alaosassa räpläämään jotain taskujaan yms. Miksi ei voi kävellä vaikka 2 metriä kauemmaksi niistä liukuportaista ja sitten räpeltää taskuja. OBS! Sinä et ole ainut ihminen niissä liukuportaissa. Jos tukit liukuportaiden "pääsyaukon" joudun törmätä sinuun ja siitä syntyy ketjureaktio jolloin myös muut törmäävät minuun. Parasta on vielä, että kun aavistuksen joudun tuuppaamaan sinua että tajuat siirtyä - katsot minua murhaavasti. Tähän liittyy taas se ideologia, että LIIKU LIIKU - Liiku kun otat kauppakoria äläkä jää jumittamaan siihen porttien eteen. Arghhhhhhhhhhhh. Ihmiset on massaa, ja massan pitää julkisilla paikoilla liikkua sulavasti... mutta aina tulee joku hidastelija joka ei tajua, että takana olevalla ihmisellä voi olla kiire...vaikka bussiin.

Kolmas kysymys: Missä on nykyajan kakaroiden käytöstavat? Minä poljin pyörällä mäkeä ylöspäin - toisella puolella rakennus ja toisella puolella autoja - eli ainut kulkuväylä oli se tie. Kymmenen henkilön kakaralauma oli tulossa ylhäältä alaspäin. Ne pitivät metelia ja olivat jo valmiiksi ärsyttäviä. Yksi niistä taisi jopa huutaa miehelle joka joutui tulla autotietä alaspäin pyörällään "polje polje". No, noin kaksi metriä ennen kuin olin tämän teinipoppoon kohdalla: ei mitään siirtymisreaktiota. 1 metri ennen törmäystä: jengi jakaantuu sillä tavalla kahtia että minä joudun tulla pyörällä KESKELTÄ.  Ja kun olen jo niiden keskellä, yksi idiootti päättää vielä vaihtaa puolta loikkaamalla toiselle puolelle, että on kymmenestä sentistä kiinni etten törmää siihen. Tässä vaiheessa alkaa savu nousta päästä ja rääkäisen kovaan ääneen "TILAAKIN VOISI TEHDÄ" johon kimeä ääni vastaa tyhjentävästi: "EI VOIS". The end. En sitten viitsinyt enää alkaa räyhäämään mitään, koska ylämäki on suhteellisen raskasta mulle muutenkin... mutta jälkimanasin tilannetta vielä pitkään. Ne oli juuri sellasia kakaroita, että ryhmässä voidaan uhota ja huudella perään, mutta yksin ollessa ne ei uskaltaisi sanoa mitään... argh, jos tilanne tulisi uudestaan eteen pistäisin kunnon rähinän päälle. 


Neljäs kysymys: ... Joka ei periaatteessa enää liity asiaan. Mutta mitä mieltä te olette näistä blogien facebook-sivuista? Onko ne noloja? Kun siis minun mielestä ne on aika turhia... mutta aloin miettimään mainstreamiin uppoutuneena, että pitäisikö minunkin.... yes no?

Ps. Joo, olin shoppailemassa siis tänään helsingissä.

9 kommenttia:

Anna kirjoitti...

Muakin ärsyttää hitaat ihmiset, mutta nyt kun mietin niin tyhmää että pitää olla aina niin kiire. :-D Pitää mennä nopeasti vaikka ei olisi kiire. Toisaalta ihan sama sille parille sekunnille, joka menee hukkaan väistäessään tai odottaessaan jotain ihmistä.

Mirette kirjoitti...

Anna: Oon kanssa miettinyt totakin, että pitäisi ehkä vaan hidastaa eikä olla niin helvetin ärtynyt koko ajan ihmisiin :D

Kiti Momo kirjoitti...

Allekirjoitan ton kakarakohdan. Okei, olin minäkin teininä kovaaääninen ja halusin herättää pientä pahennusta yleisellä häröilyllä (niinkuin nykyisetkin teinixit), mutta ne käytöstavat...NE KÄYTÖSTAVAT...
Mä olen yleisesti ottaen rauhaa rakastava henkilö, mutta liiankin usein olen tahtonut antaa korville kaikille pikkunulikoille, jotka huutelee typeryyksiä ja on muutenkin aivan uskomattoman töykeitä. Voi näitä nykyajan nuoria.

Mitä tulee facepoopin blogijutskiin, niin anna mennä vaan. Meikä lupaa ainakin faniutua ja omistautua jutuilles myös sitä kautta :D

Kermaperse kirjoitti...

V*ttu kun ei meijänkään ikäsillä ole minkäännäkösiä käytöstapoja! Nim. en olis kestäny enää päivääkään työkkärin koulutuksessa niitten idioottien kanssa. Onneks sain töitä.

Mutta joo, joku on kyllä menny pahasti vanhemmilla kasvatuksessa pieleen kun kakarat on niin kamalia.

Ite oon miettiny, et jos joskus ikinä liittyisin facebookiin, ainut tapa olis mun blogi :D Mutta hyvin epätodennnäköistä, että sen tekisin.

Anonyymi kirjoitti...

ei todellakaan mitään facebookkii!! sairaan noloo ja sä ET ole nolo

Ulrika kirjoitti...

1. Jos se penska huusi ja ainoo keino saada se hiljaiseksi oli laittaa tissi suuhun?

4. blogit facebookissa, todella turhaa, älä rupee.

Mirette kirjoitti...

Kiti_momo: Joo, mut mulla on vielä joku superasenne ongelma muutenkin... esimerkiksi kaupassa jos pikkukakarat juoksee, about 4vt, ja huomaan et ne on juoksemassa mun koria päin, niin välillä olen miettinyt että en siirrä- oma vika jos törmää. Toistaiseksi olen vielä siirtynyt. :o

Kermaperse: No se on totta. Mullakaan ei ole käytöstapoja. :(

anonyymi: haha, kiitos :D

Ulrika: Tai sitten sillä oli nälkä ja ainoastaan minä pidin sitä jotenkin vastenmielisenä. Huoh. Olen elänyt liian pitkään kaapissa.

Ja olen kyllä samaa mieltä noista blogeista. En tajua. Naureskelin niiöle joku puol vuotta sitten urakalla.. mut miksi yhtäkkiä edes ajattelen sellaista? no hurrr

veerra kirjoitti...

muakin ärsyttää suunnattomasti puikkelehtia kiireessä ihmisten väleistä mutta toisaalta oon ite just semmonen jumittaja... :---D

veerra kirjoitti...

ainii ja niistä naamakirjan sivuista...en oikeen tajua pointtia?! tai siis kun kaikilla blogeilla tuntuu nykyään olevan twitter, lookbook, facebook-sivu ja mitähän vielä ja kaikki linkitetty sinne blogiin..yrittääkö ne saada ihmiset hypettämään itseään vai kuvitteleeko ne että jotain kiinnostaa :---DDD