03 marraskuuta 2010

Cosmetiiccaa

Lauantaina pikkubron synttäreiden jälkeen köröttelin kotia päin äitin veljen vaimon kyydissä. Se on apteekkari. No mulla oli hirveä yskä vieläkin meneillään, joten se lupas antaa mulle jotain terävämpää yskänlääkettä (Joka oikeasti auttoi... tai sitten se oli rööki jolla saatoin mädännyttää keuhkoni taas... öhh..) Kysyin siltä sitten samalla reissulla, että onko akneen muita lääkkeitä kuin apocyclin ja se joku roacuttan. Oli kuulemma vielä jokin, mutta en muista sen nimeä. No joka tapauksessa, hän kuitenkin sanoi, että Vichyn tuotteet on oikeasti tosi hyviä ja hänellä olisi yksi Normadermin naamatöhnä jonka myös saisin. 

Nyt olen muutaman päivän käyttänyt tuota ja uskallan melkein jo sanoa, että eron huomaa! Naama tuntuu ja näyttää jo paljon paremmalta. Tuote ei kyllä kosteuta niin paljon kuin pitäisi, minkä huomaan siitä, että iho kiristää suihkun jälkeen (jonka jälkeen siis voiteen levitän)  mutta en usko että kosteutus on tämän tuotteen päällimmäinen tarkoitus. "Erilaisuutensa" takia käytän tätä kuitenkin vain iltaisin ja aamulla sitten kosteutan vähän paremmin normaalilla kasvorasvalla. Voide jättää iholle sellaisen jännän samettisen pinnan joka ei kuitenkaan mielestäni sovellu kovin hyvin meikin alle. Tämä oli siis kuitenki jo avattu tuote, joten en saanut pakkausta mukaan mistä olisin voinut lukea "käyttöohjeita" ja purnukan takana teksti on ranskaksi. (Google apuun). Täytyy jatkaa kokeilua... voin kertoa sitten tarkemmin miten tuote on toiminut. Normanderia saa siis apteekista ja se on aika hintavaa... tämäkin putelli maksaa varmaan jotain 25e..

Olen minä myös käynyt apteekista ihan oikeasti ostamassa jotain. Nimittäin Apobasen vartalorasvan. Tämä kuului siihen minun aikaisemmin tekemään ostoslistaan. Rasvaisuus on 60% (mitä ikinä tarkoittaakaan, ilmeisesti erittäin rasvaista), mutta iho ihmee tämän hetkessä....Itseasiassa nytkin kun istun suhteellisen inhottavassa asennossa tunnen kuinka selkäläskit on rullalla ja ihoa kiristää... ÄÄH, tarviin rasvaa! Maksoin tuubista miltein 10e, mikä on ihan LIIKAA. Mutta tuote on toiminut hyvin. Harmi vaan että tälläinen putelli kestää mulla ehkä 2 viikkoa. Huoh..

3 kommenttia:

Hertta kirjoitti...

Apo Base on oikeesti kyllä parasta perusrasvaa mitä Suomi päällään kantaa. Mullakin on tullu kokeiltua kaikkia "hömppä"rasvoja aina niveasta johonki erisaniin, mutta mikään ei toimi niiku Apo Base. Itsellä on arkikäytössä se tummansininen purnukka ja sit talvella kun esim kädet halkeilee kuivuudesta levitän tuota punaista illalla aika anteliaasti käsille ja laitan puuvillahanskat rasvojen päälle. Ah että iho kiittää aamulla.

tuijja kirjoitti...

Mä tykkäsin myös tuosta Normadermista aikoinaan, mutta tosiaan, silloin vielä käyttämäni meikkivoide ei levittynyt sen päälle ollenkaan. Mutta ihanan tuoksuista ja jättää ihanan pinnan ihoon eli käytin sitä ihan mielelläni meikittöminä päivinä :)

Perusrasvoista tuli muuten mieleen, että mä oon nyt kuukauden päivät pessyt kasvoni Aqualan L -perusrasvalla ja mun iho on rauhoittunut huomattavasti. Ihan kokeilemisen arvoista, musta kun on alkanut tuntua, että monet tosi puhdistavat kasvomömmöt vaan pahentaa asiaa.

Mirette kirjoitti...

Hertta: Joo olen huomannut aavistuksen kimmoisuuden lisäämistä iholla... kohta pitäisi jo ostaa toinen tuubi :(

tuijja: Joo, kokeilin itsekkin normandermia teininä jolloin oli oikeasti paha iho, niin se ei jotenkin ottanut toimiakseen.. mutta nyt se on alkanut kyllä toimimaan halutulla tavalla, jee!

Mä vaan tarvitsen semmosen puhdistusaineen joka pesee meikit :(