24 lokakuuta 2010

Naamakriisi

Minä tarvitsen kipeästi kestävyysmeikki-ohjeita. En ymmärrä mikä on se taika, jolla joku ihminen saa meikin pysymään koko päivän ihan täydellisenä? Pliis kertokaa! Koska mulla meikki pysyy ehkä tunnin (tai sen aikaa kun pyöräilen töihin) ja sitten pitää olla jo peittämässä punasia kohtia ja poskipunaa yms yms. Se on niin rasittavaa. Miksei mulla voi olla sellainen kestonäytteys koko ajan? 

Itse olen luopunut kokonaan meikkivoiteen käytöstä, koska mun mielestä se saa ihon tuntumaan epäpuhtaalta ja jotenkin liian tunkkaiselta. Tietysti vaihtoehtona olisi hommata joku aavistuksen kevyempi versio.. mutta sekin on niin vaikeata - löytää joku superhyvä kaikkien tuhansien vaihtoehtojen joukosta. Huoh. Itkettää. Miksi en saanut siloposki ihoa? Tälläkin hetkellä iho on kuin kraateri. Se on täynnä näppyjä ja mustapäitä, kuivuneita ja hilseileviä kohtia, läikkiä ja rasvaa. Olen ostanut apteekista vielä Sebamedin tuotesarjaa jossa ph pitäisi olla ihon kanssa sama, mutta yääh. Ei sekään tepsi.  Katoin kerran jotain Janinan muuttumisleikki sarjaa, ja siinä yhdelle akneihoisella muijalle tehtiin joku ihmehoito. Se sai sellaista mömmöä naamaansa ja sen jälkeen kaikki moska survoutui ulos sen kasvoista-Mikä hoito se on kyseessä, kertokaa jos tiedätte, koska haluan sellaiseen!?

Mutta kuitenkin, takaisin meikin pysyvyyteen. Millä saan meikin näyttämään nätiltä koko päivän ilman että sitä pitäisi lisäillä jatkuvasti? Onko mun taas palattava meikkivoiteen käyttöön? Olen kyllä huomannut, että kyllä se meikkivoidekkin valuu... Hirveimmältä se näyttää sillon kun vahingossa naamassa onkin kuvia kohtia ja koko moska muuttuu hilseileväksi. Käytän aina välillä myös meikin pohjustusainetta iholla, mutta ei sekään hirveästi loppujen lopuksi kiiltoa estä... örhm, pitää varmaan alkaa syömään pelkkiä porkkanoita. 
Auttakaa mua, neuvokaa mua! Kaikki kosmetiikkanaiset, miten teidän meikki pysyy niin siistinä ja huolitellulta aamusta iltaan? Yhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.
Kuvausrekvisiittana toimi toimitukselta saadut Lumenen punat (joista yhden luovutin jo Miralle viime viikonloppuna).

11 kommenttia:

i hate early mornings kirjoitti...

Ripset ja kulmat kannattaa värjätä niin niitä ei tarvitse meikata. Hyvä mineraalipuuteri tai meikkivoide on tärkeä, tietenkin päivän mittaan joutuu varmasti vähän lisätä puuteria. Ripsiväriä ei välttämättä tarvitse jos on värjännyt ripset ja käyttää ripsientaivutinta (Shiseidon kaikista paras!).

Josse kirjoitti...

itse olen luopunut lähes kokonaan meikkivoiteen käytöstä, ihan vaan siksi että mulla on melko rasvainen/sekaihoinen feissi joten sen tukkiminen paksulla meikkivoiteella ei kauheasti paranna asiaa.

Suosittelen kokeilemaan mineraalimeikkejä! Ainakin rasvaiselle iholle mineraalimekit ovat aika unelmia, sillä ne sulautuvat iholle täydellisesti ja lopputulos on melko luonnollisen näköinen :) Kaikki mineraalit eivät ole niin kalliita (varsinkaan markettien 'mineraalimeikit' joita itsekin käytän parhaillani,köh köh), sen kuuluisan Bare Mineralsin lisäksi löytyy esim. Lily Lololta todella edullisia, aidoista mineraaleista tehtyjä meikkejä. Samplet saa tilattua kätevästi muutamalla punnalla, eipähän tule täysikokoista tuotetta tilattua väärän sävyisenä :)

Toivottavasti tästä oli jotain apua!

Mirette kirjoitti...

i hate early mornings: Kulmakarvoja itseasiassa värjäänkin säännöllisesti, tai no nyt se on taas jäänyt ja näyttää siltä että mulla ei olisi niitä ollenkaan (ostin kyllä nyt lumenelta värjäävää kulmageeliä, joka on toiminut hyvin ja pitänyt kulmat kuosissa). Itse en ole kyllä onnistunut vielä värjäämään ripsiä tarpeeksi hyvin, että ne ei muka ripsaria tarvitse. + tykkään isoista räpsyistä.

Josse: Joo siis olen itsekkin kuullut/lukenut että mineraalimeikit voisi olla se vastaus. En raaskisi ostaa uutta meikkivoidetta ennen kuin olen käyttänyt tuon vanhan loppuun, mutta sitten taas toisaalta, nyt en käytä sitä ollenkaan koska se tosiaan tuntuu "tukkivan". Kiitos vinkeistä!

Anonyymi kirjoitti...

KOSMETOLOGILLE MARS MAAAAARRRSSSS! Itellä on ongelmana mustapäät, ja niitä on sitten helvetisti. Kahen kuukauden välein, joskus menee kyl neljään kuukauteen :s, käyn kosmetologilla ihon puhdistuksessa mustapäiden takia. Ja ite kans ostin just about 3 viikkoa sit Sebamedin puhdistuaineen ja rasvan, ja en oikeen tiiä mitä mieltä vielä olen. Mut ilmeisesti siihen menee vähän aikaa ennen kun ne toimii kunnolla? Neutrogenaa oon myös käyttänyt, ja siitä kyl tykkäsin. Sitäkin saa apteekista. Mut siis joo, kannattaa mennä jollekin kosmetologille ja kertoa kaikki mikä on vikana, mitä haluat muuttaa, yms. Ehkä auttas?

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: No itseasiassa neutrogena on tuntunut kyllä parhaimmalle mun iholla. Kaipaan jo sitä rasvaa, mutta käytän nyt sebamedit loppuun.

Pitäis joo mennä kosmetologille, mutta kallista ja oon kuullut kauhutarinoita kuinka kosmetologilla käynnin jälkeen naama vaan alkaa kukkimaan entistä pahemmin XD

Anonyymi kirjoitti...

Kyse on varmaan Hjeronymus-hoidosta, hyvä nimi silläkin. Itse en ole käynyt, mutta olen kuullut asiasta. Kosmetologilla käynti on jotenkin niin rankkaa, pitää puhua jollekin ihmiselle ja varata aika :D Eikä se tunnu pitemmän päälle mitään auttavan. Keskustelua Hjeronymus-aiheesta esim. täällä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2805335

viv kirjoitti...

Ei kestä meikit naamassa vaikka mitä tekisi! Täytyy varmaan maalata suoraan talomaalilla tasanen pohja.. Kun vielä oli rahaa, käytin dermalogicaa jolloin naama oli ihanassa kunnossa, eipä vaan ole enää.

Camilla kirjoitti...

Mä lopetin kesällä kokonaan meikkivoiteen käytön ja nyt talvella, kun iho jotain suojausta tarttee ja yritin alkaa taas käyttää meikkivoidetta niin auta armias kun naama alkoi näyttää hirvittävältä pakkelikerrokselta. Joten ostin Make Up Storen meikkipuuterin. Pari kertaa olen ehtinyt käyttää ja kun levitän isolla skunkkisudilla niin tulee oikeen kiva jälki, vähän peittävä, mutta ei liian. Näkyy vielä talviset punaset couperosaposket (joo, mulla on jotain taipumusta siihen) läpi, mutta ei liikaa. Ne sienet meikkipuutereiden mukana on ihan huijausta.

En minä kans naamaani päivän mittaan ikinä korjaile, lisään jotain huulirasvaa tai hienona päivänä -kiiltoa tai -punaa, mutta siinä se. En vaan välitä ja näytän loppuillasta aina ihan kulahtaneelta. :D

Mirette kirjoitti...

anonyymi: itseasiassa toi se hoito taitaa olla, kuulostaa ainakin siltä. ääh, mä haluun! :D tosin mullakin on aika pintakuiva iho loppujen lopuksi. hmm.

viv: No niimpä! :D

Camilla: sä vähän niinku lukeudut noihin "aina hyvä"-tyyppeihin :D mut siis joo. Mulla oli yhtenä vuonna hyvää cliniquwn puuteria ja sen käyttöönottoa vois taas harkita... :)

Anonyymi kirjoitti...

Hommaa joku hyvä meikkipuuteri, esim. Max Factorin Facefinity kestää hyvin. Luomille silmämeikinpohjustusvoidetta + puuteria niin ei pakkelit leviä niin helposti.

Anonyymi kirjoitti...

mäkin suosittelen mineraalimeikkejä! ja niitä oikeita, ei markettien ""mineraali"" :DD ite en todellakaan vois käyttää enää normimeikkivoiteilta, ne tuntuu ja näyttää (mun naamassa) ihan kamalilta pakkeleilta!

itellä on kokemusta vaan baremineralsilta, ja tykkään kyl kovasti. kannattaa samantein hankkii alotuspakkaus ( http://www.feelunique.com/p/Bare-Escentuals-id-Get-Started-Kit-Complexion-Light ) vaikka tuntuiski kalliilta, mutta siinä on tarvittavat siveltimetki + jo noi näytekokoset purkit kesti ainakin mulla monta kuukautta. puhumattakaan sitten täyskokosesta purkista, tilasin muistaakseni viime talvena moisen ja vieläkään ei loppua näy :--D tosi riittoisaa siis!
ja jos käytät luomivärejä, kannattaa tilata netistä joko urban decayn tai too facedin pohjustushommelit =)

..huh, innostuin taas jaarittelemaan D: