27 lokakuuta 2010

Kokkailua ja fiilistelyä

Tänään olen kokkaillut antaumuksella. Tuoreet raaka-aineet on oikeasti aika ihania. Olin ihan fiiliksissä kun käytin esimerkiksi ensimmäistä kertaa inkivääriä kokkauksissani. Se tuoksui sitrukselta! Siis miten outoa ja silti se oli kielen päällä aika tulista. Wow. Tosiaan tossa alla olevassa kuvassa on mun inkivääri. Tutkin kaupassa mun ohjelappusta ja siinä luki vaan 1rkl raastettua inkivääriä. Mitä mä siis tekisin sillä lopulla? Mulla oli parempi idea. Napsautin tarvitsemani määrän inkivääristä irti, pistin pussiin, vein puntarille ja kipitin kassalle. :--D Olen kauppiasten inhokki.

En jaksanut tehdä vartaita, joten tungin marinoidut kanapalat tuolleen. Tikka Masalan ohje löytyy täältä.

En ymmärrä miten onnistun aina sotkemaan koko keittiön jos vähän "kokkailen", muita?


Odottava aika on pitkä...
Olen myös löytänyt uuden lempparin. Marlin mustaherukkamehu. Tulee ihan mummin tekemä mehu mieleen :)


 Damien rice - The blowers daughter

5 kommenttia:

Riikka kirjoitti...

Hahhaa, mäkin onnistun aina sotkemaan ihan kamalasti :D Kokkailisin useammin jos joku muu sen jälkeen siivoisi mun jäljet.. Onneksi nykyään on sentään se hyvä että on tiskone, ei sentään tarvitse alkaa kaikkea itse tiskaamaan.

Mirette kirjoitti...

Riikka: Ooh, mä odotan sitä päivää kun saan sellaisen asunnon missä on tiskikone :D Luksusta. Tosin muistan kun asuin vielä kotona ja meillä oli tiskikone, niin ne tiskit tuli jätettyä silti tiskialtaaseen x)

I hate early mornings kirjoitti...

Nam naanleipää ja tikka masalaa! :)

Anonyymi kirjoitti...

kiva postaus!:)

Mirette kirjoitti...

i hate early mornings: Joo paitsi naanist tuli aika suolainen pannari. :D