07 elokuuta 2010

Mun kirous

Noniin kaikki pitkäkyntiset, kertokaa kikkanne miten saada kynsistä pitkät ja kestävät? Olen niin turhautunut mun pieniin nysiin jotka liuskottuu ja katkeilee koko ajan.. eikä kasva millään! I need help. Olen ostanut ennestään jo malavan kynnen kovettajaa, mutta unohtanut sen käytön... Eilen tuhlasin yli 10e Malavan tuommoiseen öljykynään kynsinauhoille. Ne on/oli ihan järkyttävän näköiset ja tossa kuvassa olen jo tökkinyt tota kynää niihin (ja silti näyttää ällöltä). Haluaisin hirveästi saada pitkät kynnet, koska omistan joku tsiljoona kynsilakkaa joita ei kuitenkaan tule käytettyä niin paljon kuin haluaisi. Ja mä olen se tyyppi, joka pitää sitä samaa lohkeilevaa lakkaa kolme viikkoa putkeen. :--D Eli hoito-ohjeita, vinkkejä, neuvoja?


En ole pitkään aikaan ostanut itselleni mitään vaatteita, tai ainakin siltä tuntuu. Mulla oli myös visa electronista siru rikki joku 3 viikkoa, joten se myös rajoitti mun ostospaikkoja... koska nykyään miltein kaikki paikat käyttää sirullista pk-konetta. Noo, mutta kun sain postissa vihdoin uuden kortin, kävin ennen töihin menoa pyörähtämässä seppälästä josta ostin kuvassa olevan hameen. Se on tommonen pallohelmainen, erittäin vaikeasti pyöräiltävä (Eli vaikea ajaa pyörällä tuon kanssa), haisee ruosteelle tuon vetoketjun takia, mutta siltikin kiva! :D Mitäs mieltä olet? Ja öö, no toi vyö oli ehkä vähän liikaa.
Hame seppälä 24,90€, feikki crocsit: priceless.


Ja pitkästä aikaa parhain biisilöytö ikinä, oon rakastunut ♥ Killswitch Engage - My curse.
Harmi vaan että tästä ei löydy albumin liveversiota, se on niiiiiiin paras! 

18 kommenttia:

mmiiä kirjoitti...

Itselläni hieman samaa ongelmaa kynsien kanssa - tosin omani eivät lohkeile tai liuskoitu. Ne vaan ei kasva ja jos kasvaa niin katkeaa sitten jostain ulkopuolisesta syystä :---) Mutta itse olen oppinut elämään näiden kanssa ja nykyään pidän lyhyitä kynsiä loppupeleissä tosi kauniina, jos ne on hyvin hoidettu.

Plus että omasta mielestäni melkein kaikki kirkkaat ja erikoiset värit näyttävät paremmilta lyhyissä kynsissä, koska pitkissä ne aiheuttaa aika helposti noita-akka efektin.

Ja nyt kaikki pitkäkyntiset ja niitä ihailevat tulee ja lynkkaa mut :--( Ei, en missään tapauksessaa pidä pitkiä kynsiä rumina. Olen vain oppinut pitämään myös lyhyistä.

mmiiä kirjoitti...

Ja ei nuo sun kynnet tuossa kuvassa ainakaan kovin pahoilta näytä! Malli on tosi nätti, varsinkin juuresta. Mun kynsiä on tosi hankala lakata, koska mulla ne on kapeemmat juuresta (ainakin osa) ja se näyttää ihan hassulta :--D

Mulla on mekko, joka on tota ihan täsmälleen samaa kangasta! Kokopitkä vetoketju edessä ja tollaset taskut :) Kävin tosin juuri läpi vaatekaappia niin se joutui kirppiskasaan (tai muuten vaan pois heitettäväksi).

Anonyymi kirjoitti...

Osta kalsiumtabletteja, esim ihan Rainbown kalkkitabletit on aiva hyviä (ja niissä on myös se oleellinen d-vitamiini). Itse olen työssä jossa kädet ja kynnet joutuu koville, aikaisemmin mun kynnet oli tosi heikot ja katkeili koko ajan, mutta kun aloin syödä kalsiumia niin kynnet ei katkea enää millään :)

Kommentoin ekaa kertaa tänne, pakko mainita samalla että tykkään sun blogista tosi paljon :)

Mirette kirjoitti...

mmiiiä: No siis tottahan tuokin, että lyhyet kynnet on näppärämmät. Mutta kun mulla ei ole koskaan elämässäni ollut pitkiä kynsiä, aina ne jotenkin repeytyy tai menee poikki :( Niin edes joskus olisi kiva kun omasta takaa olisi nätit pitkät kynnet. Liian pitkät on mun mielestä jopa aika ällöjä :D Epähygieenisen näköisiä niin sanotusti.

Haisko sun mekko ruosteelle? :(

Anonyymi: No voisin kyllä testata! Koska munkin duunissa kynnet on aika kovalla koetuksella kun joutuu avata joka päivä kymmeniä karkkipurkkeja repimällä :D Kiitos vinkistä, hihi :)

mmiiä kirjoitti...

Täytyy myöntää, että en koskaan varsinaisesti ole hajuun kiinnittänyt huomiota eli en osaa sanoa 8----DD Ei ainakaan niin voimakkaasti ole haissut että olisin päällä pitäessä huomannut :---DDD

tuijja kirjoitti...

Kalsiumtabletteja suosittelen minäkin. Ja tosiaan kun kynnet kasvaa niin muistaa pitää niissä lakan kokoajan, kovasti lohkeilleet lakat kun ei oikein suojaa sitä kynttäkään. :)

Sagu kirjoitti...

Pakko sanoa valitettavasti, että riippuu tosi paljon siitä millaista duunia teet. Mulla oli kynnet vielä viis kuukautta sitten, sit menin kauppaan töihin ja nyt niitä ei enää ole. Tilanne täysin sama kuin sulla, mokomat lohkeilevat ja katkeilevat jos pääsevät yhtään kasvamaan. Mä olen yrittänyt hoitaakin niitä, mutta tuloksetta.

Kyrpiinnyin ja ostin Kicksistä geelikynsisetin. Kynsien askartelu oli nätisti sanottuna vittumaista ja kesti sairaan pitkään, mutta nytpä ne ovat tuossa ja kivat ovatkin! Musta erinäisiä asioita on niin paljon helpompaa tehdä pidemmillä kynsillä, ja muutenkin tykkään että ovat mukavamman näköiset kuin ihan nysät :)

Sazu kirjoitti...

mullakin on tosta kankaasta oleva mekko, jossa on juurikin se vetskari edessä, eikä se kyllä haissut ruosteelle... :)

mun kynnet on ennen ollu just tollaiset sun kuvailemat, ne liuskottui ihan hirveästi. kannattaa tosiaan alkaa syödä sitä kalsiumia jos et ruokavaliosta sitä tarpeeksi saa. sitten mä luin jostain että kynsien liuskoittuminen voi johtua kynsien kuivuudesta, eli kannattaa välillä (lakkauksen poiston ohessa) rasvailla niitä kynsiä. liuskoittuminen voi johtua myös väärästä viilaustekniikasta, sitä viilaa kun ei sais kitkuttaa edestakaisin vaan viilaus pitäis tehdä samansuuntaisilla vedoilla. niin ja kynsilakanpoistoaineen kannattaisi olla asetonitonta, asetoni heikentää kynttä. mitähän vielä... mulla on itellä kans joku mavalan päällyslakka, joka koventaa kynttä. sen käyttämisen aloittamisen myötä ero entiseen on ollut kyllä huikea! niin ja kannattaa hoitaa kynsiä säännöllisesti, ite teen kynsihoidon n. kerran viikossa (vanhojen lakkojen poisto, kynsinauhat, rasvaus, viilaus, aluslakka, värilakka, päällyslakka) ja kynnet on pysyneet nykyään jopa hyvinä. :)

ami kirjoitti...

Mulla on kans ihan järkyttävän kuntoset kynnet ja mulla toimii se, että pidän niissä lakkaa AINA. Jos lakkaa ei ole, rupeen ettimään kaikkia liuskottuvia kohtia ja sehän on menoa sit... Käytän myös kynnenkovettajia vaikken kyllä osaa sanoa onko ne mitään auttanut. Myös kaikkiin märkiin hommiin (no hehe) kuten tiskaukseen ja mahdollisiin työjuttuihin aina kumihanskat käteen. Eipä mulla muuta.

PS Killswitch Engage! ♥

sarkku kirjoitti...

Toi asu on erittäin kiva ! :3

Mulla ei ainakaan kynsiin oo ikinä auttanu yhtään mikään keino - lyhyinä, liuskottuvina ja ohuina on pysyny. Geelillä ku oon noita töpöjä vahvistanu, ni sitten vasta oon päässy kokemaan elämää pitkien kynsien kanssa. Muuten ei ois kyllä mitään toivoa. Mutta hei, sulla on kuitenki nätit sormet, ni lyhyen kynnet ei näytä pahalta. Itellä on semmoset pallosormenpäät ei näytti lyhyillä kynsillä ihan varpailta .........

Mirette kirjoitti...

mmiiää: oon mun mielestä jostain lukenut et raudan haistaminen tarkottais kasvainta... :o

tuijja: Löysin meidän keittiön kaapista kalsiumtabletteja! :D Ne on poikaystävän, mutta niitä on niiin paljon että voin rauhassa popsia niitä. Onneksi tajusin kysyä "öö, ei sul sattuis olemaan...."

Sagu: No joo, joudun availemaan päivittäin muovisia purkkeja joita saa aika lailla kynsien kanssa repiä. Sillon kun mulla oli ne geelit tässä taannoin, oli aika vaikeeta avata niitä ilman että käytti niitä "kynsiä" apunaan. Mitä se semmonen oma geelisetti kustantaa :O mäki haluun!"

Sazu: Joo, kalsiumtabut on nyt "hommattu", toivottavasti jelppis vähän. Ja en yhtään epäilis tota kuivumista, koska siis mun iho on muutenkin ihan kuin aavikon maapinta, ja kädet ryppysemmät kuin mun mummilla. Rasvausta siis! :) Pakko myöntää, et viilaa en ole käyttänyt...onnistun repimään ne haljenneet tai lohjenneet irti :D

ami: Joo siis pitäisi vaan aina joka päivä jaksaa poistaa ja laittaa uudestaan lakka niin pysyis nättinä, ja ehkä siinä tulisi samalla hoidettuakin niitä tarkemmin, plääh. :D

sarkku: Mistä sä oot ostanut niitä geelihommeleita? ja oliko kalliita? mäki haluun!

Sagu kirjoitti...

Mirette: 18 euroa tuo oli muistaakseni! Sisältää aika paljon tippejä, liimaa, kaksi viilaa, sellaisen tikun kynsinauhoja varten, geeliä ja geeliaktivaattoria. :) Näin sitten myös sellaisia "täyttöpakkauksia" tuota settiä varten, eli esim. geeliä ja tippejä voi ostaa myös erikseen.

Mirette kirjoitti...

sagu: Ooh, no siis toihan on tosi edullinen. Mun on pakko kanssa saada :P

Sazu kirjoitti...

niin joo ja mun piti vielä sanomani, että joka päivä ei todellakaan kannata poistaa lakkoja ja laittaa uusia, kynsilakanpoistoaine kuluttaa aina kynttä. kannattaa pitää ainakin muutaman päivän väli aina. kun laittaa päällyslakkaa, ei tartte joka päivä niitä lakkojakaan uusia, koska kestää paremmin. toivottavasti saat kynnet kuntoon! :)

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä se on sillä lailla, että toisten kynnet eivät vaan kasva. Kynnet ovat kuin hiukset, toisilla kasvaa vanhoja paljon, toisilla ohuita vähän. Niin se vaan on, eivätkä siihen mitään vippaskonstit oikein auta. Mieti, että parempi niinpäin, että tuo sinun tukkasi on vahvan ja hyvännäköinen. Vertaa siihen, jos olisi tosi hyvät kynnet, mutta onneton tukka. :)

RagDoll kirjoitti...

Trind nail repair! Ihan paras kynsien kovettaja. Se vahvistaa kuivattamatta. Omat kynnet liuskoittuu ja kaikki kalliit Opin ja muiden merkkien lakat kokeiltu läpi. Kaikki muut pahensi tilannetta, Trind auttoi. Pitää vaan jaksaa käyttää sitä. ;)
Opin kynsiöljy on myös loistava lisä kynsille ja kynsinauhoille.

sarkku kirjoitti...

Ostin Stockmannilta sen starttipaketin misä on geelit ja lamput ja kaikki vehkeet, makso jotai 120€, mut on maksanu ittensä jo takas ku oon tehny muilleki kynsiä :3 Lisää geelejä oon tilannu http://www.nail-art-design-euro-discount.com/ tuolta~

Mirette kirjoitti...

Ragdoll, no ehkä se on mun seuraava investointi. Hitto harmittaa kun oli sokkarin alet, olisi ollut kaks trindin tuotetta yht 13e mutta jätin ostamatta... ja nyt kun katson niiden yksittäisiä hintoja, huh!

sarkku: Ehkä munkin pitäis jossain vaiheessa hommata!