01 heinäkuuta 2010

Popot + Leffa

Mun piti eilen mennä ystävän kanssa katsomaan Twilightin eclipseä, mutta ei se sitten tullutkaan joten menin yksin. Jono oli täällä paikallisessa leffateatterissa ulos asti, mikä lievästi hämmensi mua. Ja täytyy sanoa, että jälleen kerran romanit veti yhden sulan hattuun niihin kohdistuvassa vihassa. Jonotin siinä kahden romaani naisen takana, kun yllättäen yksi äijä tuli siihen jonoon, jotkut mun takana alko jo mutisemaan, että "Kiva kun ohittelevat", no se äijä sitten häipyi, mutta kun jonossa päästiin sisälle asti yhtäkkiä takaa kuuluu tuttu ääni ja "ehehhe Teresa vähän ohittelee" - Mun verisuonet alkoi pullistelemaan tässä vaiheessa, ja totta kai siihen mun eteen tuli kaksi uutta tyyppiä ja lopulta vielä kolmaskin. Siis oli niiiiiiiin pienestä kiinni etten räjähtänyt käytöstavoista ja muusta skeidasta, mutta pidin suuni kiinni - mikä näin jälkeen päin raivostuttaa mua entistä enemmän. Jouduin myös pohtimaan, että siirränkö leffan katsomisen seuraavaan päivään, koska en todellakaan kestä jos ne alkaa meluamaan. Se "Teresa" on ollut mun av-luokalla ekana vuonna ja tiedän kuinka raivostuttava kiljukaula se on, mutta thank god sain nauttia leffasta miltein rauhassa.

Ihmisille pitäisi oikeasti opettaa oikeanlainen leffakäyttäytymisetiketti:
1. ÄLÄ OTA KENKIÄ POIS JALASTA JA TUNGE NIITÄ EDESSÄ OLEVALLE PENKKIRIVILLE
2. ÄLÄ VASTAA PUHELUUN KESKEN ELOKUVAN (Eilen)
3. ÄLÄ EDES KOSKE SIIHEN PUHELIMEEN KESKEN ELOKUVAN, KOSKA PUHELIMEN VALO OIKEASTI HÄIRITSEE
4. PIDÄ TURPASI KIINNI
5. LOPETA ÄRSYTTÄVÄ TURHA TIRSKUMINEN
6. ÄLÄ MAISKUTA TAI MÄSSYTÄ - TAI POKSUTA PURKKAA (niin kuin kävi eilen)
7. KÄY KUSELLA ENNEN ELOKUVAA, ÄLÄ SEN AIKANA

Ja näitähän riittää, voi angst että palaa hermot. :D

No, elokuva oli ihan hyvä, ei edelleenkään ykköstä voittanutta. Käväsin Filkkarista hakemassa mel gibsonin pimeyden ytimessä ja käväisin prismassa. Menin ihan huvikseni pällistelemään kenkäosastolle, josko sieltä löytyisi uusia halpoja balleriinoja mun nykyisten ( kohta rikkinäiste) tilalle. Ja löytyihän sieltä, söpsöt pilkkuläpsyt hintaa 12,95! Alla vielä leffa-asu.



Haluisko joku ehdottaa jotain hyvää naamalle suunnattua aurinkorasvaa, joka ei tukkisi ihohuokosia ihan täysin? Olen huomannut että naama on yhtäkkiä näiden muutaman päivän aikana mennyt tosi kuvoksi ja rasvaiseksi - minkäs muunkaan kuin aurinkorasvan takia. Hjälp!

8 kommenttia:

aba kirjoitti...

miten tapaksen kengät voi olla noin somat? <3
vai olenko vaan liian ennakkoluuloinen? O______ö

Hoopa kirjoitti...

Luin ton sun aikasemman postauksen ja mietin "Jes, en oo ainut kuka saa itkupotkukiukkuraivareita kun missaa aurinkoisen päivän" :D Ja nyt kun luin tän leffa tekstin mua alko ärsyttää sun puolesta se miten jotkut ei osaa käyttäytyä leffassa :D

NELLI kirjoitti...

mää en oikeen tiedä mitä ajatella tosta "sun" leffakäyttäytymisetiketistä ko siis oon todellaki ihan samaa mieltä että kaikkien leffan aikana pitäs istuu mahollisimman turpa kii sen kummempia kahisematta MUTTA
1) tykkään eläytyä leffaan (myös tv-sarjoihin), nauraa, kiljua, puhua niille henkilöille sen aikana :D en tätä kuitenkaan ite teatterissa kehtaa harrastaa, siks en siellä pahemmin käykkään.
2) jos leffa kestää lähemmäs kaks tuntia (=liian pitkään meikän keskittymiskyvylle), tulee väkisinki katottua kännykästä kelloa edes kahdesti.
3) saatan tirskua.

onneks asun toisella puolella suomea joten ei todennäköisesti törmätä leffassa :D

Juliahelmiina kirjoitti...

Apua miten söpöt balleriinat ja kynsilakat varpaissa! Ihanat :)

Mirette kirjoitti...

Aba: En tiiä, mietin ihan samaa kun törmäsin niihin :D Ilon kiljahduksia, koska ne on hyvät jalassa, halvat ja söpöt.

Hoopa: Haha, joo, siis se on yleistä. Olen saattanut itsekkin joskus 13 vuotiaana tirskua :D

NELLI: No siis asiahan on se, että kun sä olet kaverin kanssa ja teillä on suberhauskaa, niin sit on superhauskaa myös tirskua kaikille vitun tyhmille jutuille, jotka loppujen lopuksi alkaa ärsyttämään niitä jotka oikeasti on uppoutuneena siihen leffaan.
Puhelimesta voi katsoa kelloa, mä voin jopa joskus tehdä niin, mut on eriasia kun japanilainen turisti ottaa sen kämmenen kokoisen lätyskän eteensä ja näpyttelee sitä joku 15min niin, että vaikka sä tuijotat screeniä - sä näät koko ajan silmän alakulmassa semmosen kirkkaan valon edessä ja lopulta sun huomio kiinnittyy vain ja ainoastaan siihen, ja se on menoa :D ARGH!

Nauraminen on ihan normaalia :D - Tota henkilöille puhumista en kyl tajuu hahah. :D

Juliahelmiina: Jeeii, eikä ollut ees kalliit ;) :D i loove prisma.

I'm Lacking kirjoitti...

Mä just valitin eräässä toisessa blogissa tosta kun puhutaan puhelimessa, oli sitten leffa- tai teatteriesitys. Itse kyllä laitan puhelimen ihan kiinni asti, ei oo tarvetta näprätä puhelinta missään esityksissä. Muutenkin ärsyttää kun höpistään siellä leffassa jotain, vaikka tarkoitus olis kai katsoa sitä elokuvaa eikä kommentoida sitä tai keskustella muita juttuja siellä.

Tirskuminen leffalle on taas ihan ok, mutta jos keskustelee muista asioista ja hihittelee/naureskelee muille jutuille sen keskustelun lomassa, on ärsyttävää tai jos nauraa leffassa/teatterissa ihan joka asialle :D.

Anna kirjoitti...

Oon kyl samaa mieltä noista muista jutuista, mut mä oon ite niin tökerö että otan aina ne kengät pois ja jalat siihe eessä olevan penkille. :DD tai no siis en tietty sitten jos siinä kyseisessä tai sen viereisessä tuolissa istuu joku, mut täällä nyt on yleensä niin vähän porukkaa aina leffas, et kukaan ei istu lähimaillakaan mun jalkoja. :D

ja hitto se kännykän valo!! eikö voi tekstailla jossakin muualla, ei voi olla niiiin tärkeää asiaa..

Kinnunen kirjoitti...

Mihin hukkasit nuo vanhat ballerinat? Olisin suunnattoman kiinnostunut ostamaan ne, siis jos vain myyt... ;)