12 kesäkuuta 2010

Kuljeskelija

Image and video hosting by TinyPic

Mun jokapäiväinen asu - alusvaatteet. No ei. Pitäisi joku kerta esitellä mun "kotiasut" - yökkärishortsit vedettynä puoleen selkään niin että pers kanniskat vipottaa granny tyyliin. Tai en mä nyt tiedä onko se niin granny. Mua ärsyttää sanoa granny, koska oikeasti äännän grannyn eli mummon aina grammy. Ei ihme että meni englannin esseet perseelleen kun viljelin me and grammyä koko ajan. Joku olisi voinut joskus valottaa mulle noina aikoina tuon erosta. :D

Oon ollut ankea akka viime aikoina, ja en voi käsittää tätä. Kaikki asiat vaan pännii, mua oikeasti rassaa että ei ole rahaa ja asutaan tässä hiirenkolossa. Eiks asiat pitänyt muuttua kun valmistun? Nyt kaikki heti! No, ei ne asiat ihan noin vaan sutkastu. Joko pitäisi ihan vakavissaan alkaa miettimään muuttoa jonnekkin muualle tai sitten ottaa turvallinen mutta supertylsä pesti myymäläpäälikön sijaisena kun se nykyinen jää äippälomalle syyskuussa - palkka nousis jo 1,5€ tunnilta - mutta silti se olisi samanverran kuin kaupan kassalla - huom, kaupan kassat jyrää kuitenkin iltalisillään hetkessä yli. Pash-kaaaa. Onko siis järkeä vai ei? Olen kyllä nyt saanut pikku hiljaa ihan kiitettävästi freelancer duunia taittajan hommissa, ja voi jee se on kivaa, niin kuin ihan oikeasti, ainut surkeus on siinä, että koska se on sivutulo, veroprossa on -28% HALOO :(

Mä pölötän tänne blogiin kyllä aika paljoan omia juttuja, mikä on osaltaan huono juttu koska kaikki näkee kuvista miltä näytän... Mutta toisaalta en itsekkään jaksa lukea blogeja jossa vaan selitetään mistä vaatteet on ostettu, miksi ne on kivoja, mitä ne merkitseee, mitä tarvis ensi kerralla ja mistä se on inspiroitunut. Tylsää... Ne lukeutuu "Plärään"-blogeihin, eli rullaan äkkiä postauksen alas ja katson kuvat jonka jälkeen siirryn seuraavaan. Kirjottelin joskus livejournaliin kunnon angstiblogia, siis sellaista missä vellottiin staindin lyriikoissa ja valitettiin kaikesta. Tämä on sellainen kivaa-reikä. Kunhan ei ota liian vakavasti, on ihan jees ja sitten pitää toivoa, että kukaan lukijakaan ei ota liiian vakavasti koska osaan välillä sanoa aika suoraan.

Nostalginen Staindin angstibiisi ♥ Näitä kun popittaa surkealla mielellä, surkea päivä taattu! Eli jos sinulla on taipumus masennukseen ja lyriikoiden ylitulkintaan, älä kuuntele. :D

'Cause it's always raining in my head / Forget all the things I should have said / So I speak to you in riddles / 'Cause my words get in my way. / I smoke the whole thing to my head /And feel it wash away / 'Cause I can't take anymore of this, / I wanna come apart, / or dig myself a little hole / Inside your precious heart

PS. Nyt kaikki filmtowniin, kaikki elokuvat eurolla Vip-asiakkaille, MYÖS ENSI-ILLAT! jee

10 kommenttia:

marppi kirjoitti...

hei mistä toi mekko ? ihana se on !

aba kirjoitti...

Staindi on ihan superparasta musiikkia. :,)
Mekko on tosi hyvännäköinen päälläs. :)

Mirette kirjoitti...

Marppi: Se ei oikeestaan ole mekko, vaan siinä on sellanen alusvaatekorsetti bodytyylinen juttu alla, ja päällä vaan alustyllihame joka on mun ystävän oma. Voisin kysästä mistä se on sen ostanut. :)

aba: Jep, mutta aika masentavaa :D Tai siis syy tai seuraus että kuuntelen sitä aina tosi depiksessä. Hehe, kiitos :) En mä sen kanssa ulos asti kyllä lähtenyt :< BUU

Ulrika kirjoitti...

Tuli mieleen, että jos tekee useeta duunia niin voi olla mahdollista saada verotoimistosta erillinen freelance verokortti niin ei mee sivutulo veron mukaan, kannattaa selvittää!

Spookshow Baby kirjoitti...

Hei ihana asu! Kannatan ehdottomasti alusvaatteet päällysvaatteina-menetelmää <3

Ja verotuksesta sen verran, että itse soitin sinne toimistoon ja pyysin kaksi verokorttia joissa on molemmissa sama prosentti. Sitä paprua voi sitten käsittääkseni käyttää monessakin työssä, kun sitä ei tarvitse jättää sille työnantajalle aina :)

Ps. Eurodays on ollut yhtä helvettiä :D

Mirette kirjoitti...

Ulrika: siis mä kävin siellä verotoimistossa, ja se muija sanoi että mun pitäisi tuoda jotain palkkanauhoja että sen avulla voitaisiin uudelleen laskea sitä prosenttia. Lopulta olin niin pökertynyt ja ahdistunut että tilasin vaan sen valmiiksi lasketun sivutuloveroprosentin - pitäisi varmaan mennä verotoimistoon uusiksi.

Spookshow baby: Toi todistaa vaan sen, että mun pitää mennä uudelleen verotoimistoon kyselemään asiasta. :D

Joo ja euron päivät <3 love, saitteko te crowmooria somistukseen vai mansikkalightia? Kävin palauttamassa yhden leffan töissä olevalla ja palautuksia oli joku 7 pinoa.. onneksi mulla on vaan huomenna ilta :D

Anonyymi kirjoitti...

Pyydä freelancer-verokortti, yksi veroprosentti ja sitä voi käyttää niin moneen paikkaan kuin vain kerkeää. Pitää ainoastaan huolehtia siitä, ettei ylitä vuosituloksi määriteltyä summaa.

tähtityttö kirjoitti...

joo mäkin olin just tulossa sanomaan tosta freelancer-varokortista! Siinähän on ideana siis se että ei ole mitään "päätuloverokorttia", vaan pelkkää "sivutuloverokorttia" niin monta kun haluat, kaikissa on sama veroprosentti ja sitä saa vaikka itse kopioida niin moneen paikkaan kuin haluaa ja tosiaan tuloraja on joku yhteinen iso summa koko vuodelle ja tarkkailet vaan ettei se ylity :)

Spookshow Baby kirjoitti...

Mekin saatiin sitä mansikkalitkua, oli aika karvas pettymys kun ensin kuitenkin luvattiin siiderien aatelia :D ^

Joanna M kirjoitti...

Mahtava tuo korsetti hame juttu :) siis vau!!!