02 huhtikuuta 2010

Löytöjä

Tein viimeinkin kauan haukailun löydön, nimittäin voidemaisen poskipunan. Jos jollekkin tulee mieleen, mistä hitosta niitä saa, niin vinkkiä kehiin - huom edullisia ja mielellään marketeista, kaikki on vaan loppu tai niiden tuotanto on lopetettu.

Tämä max factorin putelli kustansi 10e, ja on koostumukseltaan todella tahmainen, melkein huulirasvamainen, mikä ei koskaan viestitä hyvää rasvaiselle iholle. Päätin kuitenkin parin kuukauden etsintöjen jälkeen langeta tähän. Se on ihan hyvää, ehkä hieman huonosti levittyvää, ja pito on normi luokkaa - kuitenkin parempaa kuin mun maybellinen mineraaliposkipuna. Mikä siinä muutenkin on, että meikki tuntuu valuvan mun naamasta n. 4 tunnin sisällä laitosta, ja sen jälkeen näytän ihan järkyttävältä. Huoh, käytän mattapintaista kosteusvoidetta, ja parina kertana olen laittanut lumenen pohjustusvoidettakin, mutta eroa en huomaa. Ja kyllä, kun teen meikkipohjan, kiinnitän sen irtopuuterilla - mutta silti se valuu. Haluaisin aina ollat kaunis ja huolitellun näköinen, en vain kahta ensimmäistä tuntia aamusta, angst! Vai lisääkö ne "ainanäytänsiistiltäjahyvältä"-ihmiset meikkiä pitkin päivää kaikkien huomaamatta?




Siivoilin tässä viime viikolla myös mun vaatekaappia, ööh, ai miksikö, koska se näytti kirjaimellisesti räjähdyksen jäljiltä olevalta. Sain muutenkin hermoromahduksen ja viskasin aika lailla tavaraa kirppiskasaan "En kuitenkaan ikinä mahdu tähän - en kuitenkaan ikinä käytä tätä" ja pois lähti myös paljon n. puolen vuoden sisällä ostettua sälää. Tämäkin hälyttää siitä, että pitää oikeasti alkaa miettimään vähän tarkemmin mitä ostaa. Mun mielestä niin monella bloggaajalla on lähtenyt ostaminen lapasesta, että ihan heikottaa. Myös mun köyhistely tämän työharjoittelun aikana on pakottanut laittamaan rahapussit tiukemmalle, mutta sen avulla olen myös päätynyt pohtimaan enemmän "Tarviinko tätä nyt todella, ja onko tämä nyt edes mun tyyliä".
Bongasin mun vaatekaapista esimerkiksi melkein 20 kpl tosi kivoja hameita, joita en käytä koskaan! No okei, tämä talvikin vaikuttaa asiaan, ja mun keskivartalon jatkuva turpoaminen, mutta nyt kun kevät tulee, otan tehtäväksi pitää vaikka hame viikon, jolloin joka päivälle tungen eri hameen. Sukkiksia pitäisi kyllä ostaa, ja legginssit  - koska eräs repi ne rikki kun kysyin haittaako pieni reikä haarovälissä käyttöä. - Okei, toi kuulosti irstaalta, mutta siinä ei ollut mitään seksuaalista mukana. :-D
Yhden jätesäkillisen tavaraa sain pois mun vaatekaapista, ja enemmänkin olisin voinut poistattaa.
Tältä mun vaatekaappi näytti siivouksen jälkeen... Mulle tosi siisti, ehkä jollekkin toiselle ei... punaisella merkityt on semmosia mihin en edes koskenut. Yhdessä ei ole mun vaatteita, ja kaksi muuta on omistettu lakanoille ja uikkareille, joita en myöskään koskaan käytä... pitäisköhän niitäkin viskoa pois, hmm.

Siivouksen jälkeen kokkasin herkkuvokkia, tummaa nuudelia, itämaista wokkisekotusta, limeä, limekookos kermaa ja maustamatonta broileria (joka puuttuu kuvasta).  Nomnom, tuore chili puuttuu :(

Jouduin myös muistuttamaan itseäni yksi päivä, että miksei kannata käyttää tuuheuttavia shampoita...
Ja mun uusi terveellinen elämäntapa on saanut jo pienen alun, ostin pähkinöitä. JEE! N. 10 kappaletta päivässä, ja uskon olevani pelastunut.

8 kommenttia:

Prefecta kirjoitti...

Huulipuna käy hyvin voideposkipunasta. Ja meikin valumiseen en osaa sanoa muuta kun että jotkut meikit valuu herkemmin kuin toiset ja sit enää pitäis löytää seasta se joka ei valu. Ettei ihan helppoa siis...
peeP

Juliahelmiina kirjoitti...

Mulla kävi vähän sama juttu ton vaatekaapin kanssa viime syksynä: kaikki lumput, mitä viskasin kirppiskamaan olivat puolen vuoden sisään hankittuja. Sen jälkeen on vähän yrittänyt miettiä että mitä ostaa, vaikka onhan noita huteja silti tullut tehtyä, onneksi sentään pääasiassa kirppareilta niin ei se rahanmeno vituta ihan niin paljon.

Camilla kirjoitti...

Kuten Prefecta onkin jo maininnut, huulipunaa minäkin käytän voideposkipunana. :) Ja niitä on niiiin monia sävyjä! Niistä saa sekä varjostuksen, korostuksen, että itse punan!

Ja mitä meikin valumiseen tulee niin...noh. Itse teen aamulla meikin ja katson illalla uudestaan miltä näytän. Usein hieman räjähtäneeltä, mutta en jaksa välittää. Muut saavat näyttää hyviltä, jos haluavat, mulle sopii pieni räjähdys. :D

Anonyymi kirjoitti...

Muahahaa, ihan kuin minun vaatekaappini tuossa kuvassa, vaikka olen jo kahdesti laittanut ison kasan vaatteita pois.
Minä olen meidän perheessä se, joka vastaa vaatehuollosta. Raivoan jos joku on sotkenut hienosti viikkaamani pinot omassa kaapissaan ja oma kaappini on kuin hävityksen jäljiltä :D

-rekkapirkko

sarakissa kirjoitti...

Mä olen huomannut ihan saman, siis sen että muutama tunti meikkaamisesta naama näyttää taas ihan järkyltä. Enkä ole huomannut että esim. merkillä olisi jotain merkitystä asiaan, ihan yhtä hyvin lancomen kuin rimmelinkin meikit tuntuu häviävän päivän kuluessa jonnekin. Ääh! ja kun ei vaan muista ikinä lisäillä päivän mittaa meikkiä, minkä seurauksena jossain vaiheessa päivää kokee aina shokin katsoessaan peiliin.

Mutta joo, tuon huulipuna-jutun allekirjoitan minäkin! toimii hyvin :)

sarakissa kirjoitti...

Ainiin, piti myös kommentoida, että sun hiukset tuossa kuvassa on ihan törkeän ihanat! mulla on pakkomielle tuuheista kiharoista kutreista :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei, kannattaa kokeilla Urban Decayn pohjustustuotteita! (saa esim. lookfantastic.comista) Ainakin niiden silmämeikin pohjustaja on ihan huippu, mulla on tosi rasvoittuvat luomet mutta sen kaa pysyy silmämeikki aamusta iltaan :)

Mirette kirjoitti...

Predecta: Mut eikse huulipuna ole hirveän rasvaista kuitenkin? :(

Juliahelmiina: Joo, mä olen lopettanut kirppiksellä käynninkin, koska sieltä vasta niitä lumppuja tuleekin ostettua "tää vois toimia" öö, ja sit otan kuvan kerran se päällä ja se on siinä. :D

Camilla: Mut sulla onkin unelmaiho, kun mulla taas rasvainen ja huokoinen, ja huulipuna kuitenkin tukkii sen :< nyrfh

Mulle ei sovi räjähdys, näytän ihan rekkalimanuljaskalta. :D

Anonymi: Haa :D Toi vähän sama mulla kaikesta, oma kämppä voi olla sotkunen ja jätän kamoja lojuamaan kun poikkis raivoaa sotkusta, mutta sitten kun systeri tulee kylään eikä vaikka tiskaa heti astioita, alan valittamaan sille. :D

sarakissa: Pitää varmaan alkaa seurailemaan, että tuleeko esim nojailtua käsillä naamaan tai jotain ylimääräistä, vai katoaako se vaan - ilmassa? :D

Ja hei, noin tuuhessa kiharassa ei ole enää mitään hienoa :DD angst!

anonyymi: mut niit joutuu tilailla :< ehkä pitäis tunkea sitä lumenen mömmöä naamaan vähän useemmin ja testata toimiiko. :D