04 maaliskuuta 2010

Kosmetiikkaa

Jipii, mä sain kerrankin ilmasta kosmetiikkaa! Olin ihan onnen kukkuroillani kun toimituksessa päätoimittaja vei ruokapöydälle kasan meikkejä ja sanoi että "ottakaa jos kelpaa". Nämä on siis sellaisia tuotteita, mitä yleensä eri firmat lähettelee lehteen ns. testattavaksi, vähän niin kuin bloggaajatkin saa sälää ja sitten niistä pitäisi kirjoitella. Mutta tosiaan, ilmaisen tavaran maanisena hamstraajana olin pöydän äärellä vähän myöhässä ja saavuin siihen ujostellen, että en mä nyt kehtaa alkaa ottamaan ensimmäisenä... Mutta nää oli kaikki semmosia, mitä kukaan muu ei halunnut! Hulluutta.


Tässä on alla oriflamen tuotteita. Mukana oli mm. aivan järkyttävän ihanan värinen Hollywood lipstick ja siihen sopiva huultenrajauskynä sekä tuollainen korostusväri-paletti. Testasin kotona tota huulipunaa ja rajaussydeemiä, ja en oikein vielä voi sanoa juuta tai jaata, koska laitoin ne ihan päin pyllyä, kuten :-D Ja tolle paletille en ole vielä keksinyt käyttöä, siitä lähtee semmosta hohtoa ja on koostumukseltaan hieman huulirasvamainen.



Kävin myös eilen uudistamassa kosmetiikkavarastoani. Olen niin saanut tarpeekseni huonosta ihostani. En oikeen tiedä miksi se yhtäkkiä on mennyt niin huonoon kuntoon.. Olen murkkuna kärsinyt tästä ongelmasta laajemmin, vetänyt mm apocyclin kuurin ( joka aiheutti hirveätä pahoinvointia). jne. mutta nyt se huono-iho on taas palannut, ja se ahdistaa. Jotenka mä kävin sitten oikein apteekista hakemassa tuota Sebamedin Antibakteerista puhdistusvaahtoa, jossa ph arvot on samat kuin ihon, ja sitten tuota vanhaa tuttua neutrogenin naamarasvaa joka tuoksuu hyvälle ja jättää ihon mattapintaiseksi. Sebamedia kokeilin jo eilen, ja se vaikuttaa tosi hyvältä, jotain muutosta siinä tuoksussa on kuitenkin tapahtunut - parempaan suuntaan. Ainut miinus on, että ei ole kyllä mihinkään meikinpoistamiseen suunniteltu aine.
Sebamed apteekista, n. 13€, neutrogena rasva n. 7,2€ ja Lumenen silmänympärysvoide 5,80€ prisma

En myöskään voinut prismassa vastustaa tämän kuplivan tuotteen vaikutusta. Okei, ei se kupli, mutta siinä on kuplia. Mulle on alkanut tulla kaikesta tästä väsymyksestä hirveät lurppasilmät, ja tämä lupaa syväkosteuttaa ja vähentää tummia silmänalusia.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ilmaaaaastaaaa tavaraaaaaa <3

Anonyymi kirjoitti...

Ootko kokeillut tuosta samasta Sebamedin sarjasta sitä puhdistuspalaa (http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/4103040141026)? Ite oon tykännyt siitä tosi paljon, tuota sun käyttämää toista puhdistusainetta en oo kokeillut.

Voisit myös ehkä kokeilla Basiron-geeliä, mutta se on kai aika tujua! Itse olen käyttänyt ihotautilääkärin määräämää saman valmistajan toista voidetta, sitä saa tosiaan vain reseptillä. En tiedä, miten eroavat toisistaan... Mutta se on ainakin toiminut. Tuosta Basironin käytöstä kannattaa varmaan kysellä apteekista lisätietoa.

sarkku kirjoitti...

Mulla on iskeny päälle joku ihme hifistely, mitä meikkeihin tulee ja oonki metsästäny ny jotain korostusväripalettia ! Testailehan tuota ja kerro onko tosta mihinkään ! :o

Mirette kirjoitti...

anonyymi: <333

Anonyymi: Joo olen kokeillut ja käyttänyt. Basiron vaan tuntuu kuivattavan ihan liikaa, että siitä ei ole pahemmin hyötyä ollut vaikka olen käyttänyt yhdessä vaiheessa joka ilta. Ehkä kyseessä on se liika kuivattaminen jonka takia naama alkaa sitten puskea talia entä enemmän :/ emmä tiiä. Olen myös käyttänyt myös sellaista stickiä apocyclin kuurin aikana.. kaipa se silloin jotenkin auttoi, mutta uskon että enemmän edistystä tapahtui kun aloitin e-pillerit.

Olen myös joskus käyttänyt tota palaa, mun mielestä se on vaan hirveän epähygieeninen :D Mut ainakin nyt toi geeli/vaahto vaikuttaa tosi hyvältä :)

Sarkku: Mä en tiiä, hamstraan meikkejä, mut en silti osaa oikein käyttää niitä :(

Jasmin kirjoitti...

Ihania kynsilakkoja sun muita :))

Anonyymi kirjoitti...

Joo arvelinki että se Basiron on aika tujua, koska mun mielestä se on vahvempaa kuin se reseptillä saatava saman valmistajan toinen voide (Epiduo)??? Se Epiduokin kuivatti ihoa ja niin sen pitääkin, koska se siis kuorii ihoa. Ja auttoi kyllä, muutaman ekan viikon ajan iho kyllä kuivui ja hilseili todella voimakkaasti. Sen jälkeen ei enää.

:D Munkin mielestä se Sebamedin puhdistuspala vaikutti aluksi epähygieniseltä, mutta käsittelen sitä aina puhtain käsin ja säilytän sitä saippuakotelossa. Onks toi geeli yhtä hyvää? :)

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Se on niinku semmosesta pumppupullosta tulevaa vaahtoa... ja levittyy tosi hyvin, mutta siitä jää sellainen olo, et nyt ei varmasti puhdistunut kaikki meikit, ja olen laittanut kaksi painallusta. Tuoksu on tosi kiva, ja ihosta tulee heti tosi puhdistetun ja pehmeän oloinen, mitä nyt silmät on ihan pandana kun en ole a) laittanut sitä silmiin b) viitsi laittaa koska se tod. näk ei kuitenkaan niitä puhdista c) selosteessa lukee että silmiin ei sais tunkea.
Siinä on myös outo kohta, että jos mahdollista, pidä sitä naamassa 5min niin tulee parempi teho :D Seilaile sitten täällä kotona naama märkänä...

pitäis vielä päästä testaamaan sitä saman sarjan kasvovettä ja rasvaa. Sitku palkkapäivä koittaa, vois sen kasvoveden hakea, toi neutrogenan kasvorasva on kyllä hyvää!