03 helmikuuta 2010

Hiio hoi

Image and video hosting by TinyPic
Aiai, on ollut kiirettä ja painetta taas, mutta onneksi jaksoin töissä sentään peeloilla sunnuntaina. Mulla olisi ensi viikonloppunakin la-su aamuvuoro, mutta jos porukka ja bileet saadaa tarpeeksi mahtaviksi, voisin harkita pientä irtiottoa. En ole ollut nyt yli kuukauteen missään! Alan tulla ja höperöksi.

Oon jo kaksi kertaa nähnyt unta, että Jussi K:n tatuoitavana, ja viimeksi nähdyssä nukahdin kesken tatskaprosessin, siis öö, mua tatuoitiin sisäkäteen :D Oon jo alkanut miettiä Emlaamista, koska en yhtään tiedä kauan ison kuvan tekemiseen menee, mutta ei mun kipukynnyskään niin korkea ole, että kestäisin neljä tuntia kainaloalueen nipistelyä, tai mistä sitä tietää ennen kuin kokeilee...

Mielipiteitä yleensä Emlan käytöstä tatuointiprosessissa?

Itse en koe sitä mitenkään erikoisena juttuna, jos käyttää, käyttää... jos ei, niin hienoa. Ajattelin että noin käytännön kokemuksena se voisi olla ihan mielenkiintoista. Hirveästi en kuitenkaan ole vakuuttunut moisesta tökötistä kuulopuheiden perusteella, ja en voi oikein uskoa siihen, että se täysin tekisi ihosta tunnottomaan. Mutta vaikealle alueelle sen käyttö voi olla ihan fiksuakin siinä mielessä, ettei tule kiemurteltua ylimääräisesti tuolilla. Se kuitenkin vaikeuttaa myös tatuoijan työtä jos asiakas nykii ja heiluu kivusta. :-D Täytyy vaipua unagi-olotilaan ja esittää kovista. En muutenkaan tykkää jutella jos olen tatuoitavana, se häiritsee mun omaa keskittymistä, joillain se on juuri päin vastoin.

Todennäköisesti jos päädyn siihen, että no kokeillaan käyttää sitä litkua - unohdan ostaa sitä... *___*

Nojuu, mä lähden nyt bussiin istumaan kahdeksi tunniksi, Moro!
ps. muokkasin tämän jutun uusiksi, kun kirjoitin sen niin retardiksi ilman ajatusta aamulla. :)

17 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Litkua? Rasvaa. Emla on ihan ok, alussa auttaa mut ei kyllä koko sitä neljää tuntia ole mulla koskaan auttanut. Ihoa kun hakataan niin pitkään, teho katoaa ja sillei..

sarkku kirjoitti...

Mulla ei oo kokemusta ko yhen tunnin tatuoimisesta lantioon, ni en kyllä tiiä kuin sitä oikeesti kestäs jonku 4 tuntia, huhhuh. Mut joo, itellä kuitenki on niin korkee tuo kipukynnys et en oo ikinä ees ajatellu et tuommosia puudutteita on olemassa :o

Mitä kuvaa oot aatellu laittaa seuraavaks? Ö_Ö

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: En mä siis tiiä kauan moinen kestäis, teen päätöksen otanko kuvan sisäkäteen vasta kun nään millainen se kuva on. :D Vaikea selittää fiksusti. Kyllä mä siis kipua kestän helposti, mutta olen kuullut että se sisäkäsi on toosi kivulias, jotenka vois testailla josko emlasta ois hyötyä x) Jos yhden tunnin vois ottaa lunkisti, oishan se hienoa, haha!

Sarkku: No itte mulle on hakattu yli kaksi tuntia tota olkapäätä, että kyllä mä sen kestän, mut sattuu paljon enemmän jos joku nipistää alleihin kuin olkapäähän. :D En ees toisaalta tajua, miksi mä nyt alkaisin sen Emlan kanssa läträämään, koska kyllä mä tiedän kestäväni ilmankin.. mut, kokeiluna vois olla jees. :D

Kuva on vielä salaisuus, mutta voisin kuvailla että siihen tulee jotain kalmaisevaa, sokerista ja tikittävää *__*

aba kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
aba kirjoitti...

Oon tatuoinut kylkeä emlallaa ja ilman. Aine kyllä toimii, puuduttaa ihon kivasti. Teho häviää apaut parin tunnin päästä, mutta silloin iho on jo muutenkin niin rääkätty ettei tunnu pahalta. :>
Kellä käyt tatuoimassa?

Miia kirjoitti...

Öö, anteeks nyt vaan...mitä järkee ottaa tatuointeja, jos ei kestä siitä syntyvää kipua...emlan käyttö on sama ku pyytäis kaveria piirtämään tusseilla iholle...ei voi ymmärtää!

Mirette kirjoitti...

Aba: Meen legacy tattoon Jussi K:lle :) Joo kylki on varmaan jo semmonen paikka, mihin kannattaa sit jo ihan heilumisen estämisenkin takia laittaa.

Miia: Öö anteeks, mutta mun mielestä just toi mielipide haara on tosi rasittava. Mun mielestä on jokaisen oma asia käyttää puudutetta, jos sitä haluaa käyttää. En usko että kukaan ottaa tatuointia kivun takia? Niin kuin mä jo aikaisemmin mainitsin, on tatuoijan etu jossain tapauksissa, että kipuherkkä ihminen käyttää esim. emlaa. Koska samalla vältetään se ihmisen kivusta väkisin tuleva nykiminen ja heiluminen. Esimerkiksi kylki on sellaista seutua, että vaikka sä näennäisesti kestät kipua, sun kroppas ei, ja vartalo myös reagoi siihen.
"Ei tarvii ottaa tatuointia jos ei kestä kipua"- on yksi idioottimaisimmista toteamuksista mitä tiedän. Mites ne, jotka on koko elämänsä halunnut ottaa kuvan ihoon, mutta kipukynnys on yksinkertaisesti niin korkea, etteivät siihen kykene? Mun ei ainakaan henkilökohtaisesti tarvitse todistella kenellekkään yhtään mitään, ja siksi mulla on yks hailee mitä muut siitä ovat mieltä, että käytänkö sitä vai ei. Hoh hoijaa...
Itse en sitä ole vielä käyttänyt, mutta voisin kokeilla ihan mielenkiinnon vuoksi, että vaikuttaako se mihinkään. The end

Anonyymi kirjoitti...

cheek perjantain lohes! ;)

-eve

Mirette kirjoitti...

eve: Miks sä mulle tän kerrot x)))))) :DDD ihanku oisin joku fani hahah. :|

Anonyymi kirjoitti...

Oon kyllä niiiiin samaa mieltä tosta tatointi-kipu-blaablaa-hommasta. Tosi hyvin kirjotettu. Ärsyttää just tollaset henkisesti kakaran tasolla olevat "mitä järkee ottaa tatuointi jos ei kestä kipuaaahhh!!!1111" joo siis tosi kovaa, ehottomasti pitää todistaa että sietää hyvin kipua = kova kimuli. Ihminen ei oikeastaan voi mitään omalla kipukynnykselleen. Joitain sattuu enemmän, joitain vähemmän. Ja tosiaan, myös tatuoijan etua on hyvä ajatella, eikä vaan sitä onko ite se kova kimuli. Oli hyvin sanottu, että tuskin kukaan kuvaa kivun takia ottaa.

Mut siis ne naiset jotka synnytyksessä käyttää puudutteita/kipulääkitystä on real luusereita!! Lapsi halutaan vain kivun takia, right?!

Mirette kirjoitti...

Anonyymi: Kiva että joku on joskus minunkin puolella! :D Mutta joo, toikin jakaa mielipiteitä kahteen eri suuntaan ja makuasioista ei voi kiistellä, mutta en silti ymmärrä miksi se on niin paheksuttavaa.

aba kirjoitti...

Siis mä käytin emlaa about jokatoinen kerta.. ja tatuoijan työ oli paaaaaljon helpompaa kun en heilunut. Vaikka kivun kestänkin, niin ainakin mun keho reagoi siihen juuri nykimällä.
Mieluummin otan kerralla siistin kuvan, kun että heilahdan ja tatuoija piirtää hutiviivan.
Mutta mä en ookaan mikään HC-kovis. :D

Anonyymi kirjoitti...

Kyl emla ihan hauskaa tavaraa on, puuduttaa ainakin aluksi hyvin. En sitten tiiä miten tatuoidessa (itsellä kun ei tatuointeja ole, mutta muuten oon emlan kanssa "vanha kaveri").

Jos tuntuu, että ilman menee kiemurteluks niin tottakai kannattaa tolla emlalla läträtä!

Reija kirjoitti...

Ei tietenkään kuvia oteta kivun takia, mut se "kipu" nyt sattuu olemaan osa prosessia, jos kipu käy kovaksi, niin voihan sitä sit varata uuden ajan kuvan jatkamiselle. Minulle nyt on ihan sama, mitä jokainen tekee Emlaa tai ei. Itse en käyttäisi ja uskon, että tatuoitsia voi pistää hyvän hymyn kun kuulee, että olet laittanu emlaa tai näkee siitä ihon punoituksesta. PERINTEITÄ KUNNIOITTAEN!

Mirette kirjoitti...

Reija: Just viimeksi legacyssa juttelin nsyiiden äijien kanssa, ja kysyin niiden suhtautumista emlan käyttöön, ei ne oikeen tuntunut olevan moksiskaan... :) Jokainen tavallaan, jos tatuointia mennään ottamaan siksi, että voi näyttää kuinka kova akka on, so be it.

Reija kirjoitti...

Eihän kyse oo mistään kovuudesta niinkuin sanoin! Vaan siitä mitkä tatuointien perinteet on ja Emla nyt ei vaan kuulu niihin. Onko tää nyt joku trendi juttu, et vitut perinteistä, kuhan saan silmää mielyttävän kuvan käteen ja kuhan se ei vaan satu? Ihan kun kävis vaateostoksilla. Sama mulle on mitä sä teet, sanon vaan oman mielipiteeni tykkäsit siitä tai et. Eikä kukaan tatuoitsia maksavalle asiakkaalle sano mitään Emlan käytöstä ;)

Mirette kirjoitti...

Reija: Loppujen lopuksi, mun mielestä sillä ei ole mitään väliä, mitä mieltä kuka tahansa on miten sen tatuoinnin ottaa. Eihän sun tarvitse siitä edes koskaan "kertoa" kenellekkään ja kujerrella omassa kuplassa muiden tietämättömyydestä... Mutta edelleenkin korostan, niin kuin sanoi, että minun tekisi mieli kokeilla sen vaikutuksia, mutta todennäköisesti niin en tee, koska mulla on suhteellisen korkea kipukynnys muutenkin. Ja nimenomaa tämä tatuoija sanoi itse käyttäneen emlaa kylkeen, ja perusteli sitä just sillä, ettei tule sätkittyä jne. Mua ei hirveästi kiinnosta tämä tatuointiskene ja siinä pörrääminen, mä otan sellaisen kuvan kun tykkään ja elän onnellisesti elämäni loppuun sen kanssa. Mun mielestä on ihan turha pauhaa tekotavasta, ja jokaisen tapaus on aina erilainen.